Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
10 december 2012
 

Werknemer ontvangt deze kerst het liefst waardering

 
 

Voor veel bedrijven is het tegen het eind van het jaar traditie werknemers te belonen met een extraatje in de portemonnee of voor op tafel. Ieder jaar een moeilijke opgave voor de werkgever om iedereen tevreden te stellen.


Wat blijkt dit jaar? Het zijn niet de cheques, bonussen en grote kerstpakketten waar werknemers naar uitkijken zoals veel onderzoeken doen geloven. De werknemer blijkt iets anders veel belangrijker te vinden: waardering! Voor 70 procent van de werknemers staat dat op de eerste plaats bij de vraag wat belangrijk wordt gevonden aan het kerstgeschenk. Dit terwijl aan werkgeverszijde slechts 56 procent van de ondervraagden het kerstgeschenk als blijk van waardering ziet. 

Waardering uitspreken
Jan Willem Röder, directeur van WishWish NL: "Kerst is hét moment om naar werknemers uw waardering uit te spreken voor de geleverde inspanningen. Zeker in deze economisch onzekere tijden. Veel bedrijven hebben een reorganisatie achter de rug en misschien zelfs afscheid moeten nemen van collega's. Dat komt hard aan, ook bij collega's die wél hun baan hebben behouden. Het is dan ook extra belangrijk om aan hen uw waardering te tonen. 

Kerstpakketmissers
Veel werkgevers besteden veel aandacht aan kerstpakketten maar er zitten ook wel eens missers tussen. Als voorbeeld noemt Röder: " Wat we helaas maar al te vaak meemaken is dat een organisatie veel tijd besteedt aan het geschenk en het personeel vervolgens via een e-mail ervan op de hoogte brengt dat ze bij de receptie het geschenk kunnen afhalen. Een gemiste kans. Hier had een woordje van de directeur het cadeau meer kracht bijgezet." 

Aandacht
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werknemers na waardering kwaliteit (32 procent) en originaliteit (26 procent) de belangrijkste aspecten van een kersgeschenk vinden. Wat u ook doet of geeft, laat zien dat u er aandacht aan hebt besteed.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken