Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 oktober 2012
 

Ondernemers kunnen meer halen uit website

 
 

Onderzoek wijst uit dat maar weinig ondernemers tevreden zijn over hun positie op Google. Daarnaast heeft maar een kwart van het MKB haar website aangepast voor mobiel en zijn ondernemers zich er überhaupt niet goed van bewust dat zij omzet kunnen genereren via hun website. Er zijn dus nog veel kansen voor MKB'ers in de online wereld.


Ruim 75 procent van de MKB'ers heeft een website en vindt het belangrijk dat deze website goed vindbaar is op Google. Echter, slechts 36 procent geeft aan tevreden te zijn met zijn plek in de zoekresultaten. Ook weten ondernemers over het algemeen niet hoe zij deze positie kunnen verbeteren. Het actueel houden van de informatie die op hun website wordt gepubliceerd doen ondernemers veelal zelf. 21 procent geeft aan dit uit te besteden. Uit het onderzoek blijkt dat ondernemers hier veel tijd aan kwijt zijn waarvan 30 procent aangeeft dat dit kan oplopen tot meer dan vier uur per maand. 

Link tussen website en omzet wordt vaak niet gelegd

Het genereren van omzet via een website is voor veel MKB'ers geen vanzelfsprekendheid. Bijna de helft van de ondernemers denkt geen (directe dan wel indirecte) omzet te genereren via zijn website. Als men wordt gevraagd naar het binnenhalen van nieuwe klanten via de website, wordt daar veel positiever op geantwoord. Slechts 23 procent geeft aan geen nieuwe klanten uit zijn website te halen. Nadat deze cijfers nader zijn onderzocht is gebleken dat 38 procent van de ondernemers heeft aangegeven geen omzet uit zijn website te halen, maar wel nieuwe klanten. Hieruit kunnen we aannemen dat ondernemers klanten niet altijd gelijk stellen aan omzet.

Dit zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek van BusinessCompleet.nl in samenwerking met DTG, waar 1.092 MKB'ers aan deelnamen. Hiervan heeft 75 procent maximaal vijf werknemers in dienst.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken