Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
6 september 2012
 

Eventsector verwacht klappen

 
 

Het ondernemingsvertrouwen van Belgische en Nederlandse eventbedrijven zakt. Dat blijkt uit de resultaten van de derde EventMonitor van eventplanner.be /.nl. 23 procent van de eventbedrijven verwacht dat de budgetten voor evenementen de komende zes maanden inkrimpen en dat hun omzet zal dalen.

Bij de opdrachtgevers verwacht maar vier procent dat hun budgetten in de komende zes maanden zullen stijgen. Deze verwachting staat in schril contrast met de eventbedrijven waarvan 38 procent op een stijging hoopt. Het ondernemingsvertrouwen van de Belgische en Nederlandse organisatiebureaus en toeleveranciers is in zijn totaliteit met vier procent gedaald ten opzichte van vorig kwartaal. 

Minder budget voor evenementen
EventMonitor blikt ook terug op de marktevoluties van de afgelopen twaalf maanden. 29 procent van de opdrachtgevers zag in die periode de budgetten voor events inkrimpen. Slechts zeven procent zag het omgekeerde gebeuren en tekende een stijging van de budgetten op. Bij de opdrachtgevers merken we dat de omzet de afgelopen drie maanden relatief stabiel is gebleven ten opzichte van het vorige meetpunt. 32 procent van de eventbedrijven doet het beter dan een kwartaal geleden. Vooral de organisatiebureaus groeien (35 procent). Bij de toeleveranciers zag 31 procent omzet wegvloeien. De slinger zwaait dus de andere kant op in vergelijking met de vorige EventMonitor. Toen waren het nog de toeleveranciers die sterker groeiden dan de eventbureaus. 

België versus Nederland

Vergelijken we de antwoorden van de Belgische respondenten met die van de Nederlandse, dan komen enkele opvallende verschillen naar boven. Het aantal bedrijven dat verwacht dat hun zakencijfer zal dalen, loopt in België en Nederland gelijk. Maar het aantal verwachte stijgers ligt in België met 40 procent een stuk hoger dan de 30 procent in Nederland. De Belgen hebben meer vertrouwen in het aantrekken van de eventsector.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken