Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 juni 2012
 

Meer omzet? Durf uw klant centraal te stellen

 
 

Mkb-ondernemers die hun klant centraal stellen, zijn niet alleen innovatiever maar behalen ook meer omzet. Ze groeien bovendien harder dan concurrenten die niet focussen op de behoefte van de klant. Dit blijkt uit onderzoek van BDO Accountants & Adviseurs, zo meldt Fmm.

Van de klantgerichte bedrijven haalde 86 procent de afgelopen drie jaar een omzettoename en zag 70 procent het rendement verbeteren. Van de niet-klantgerichte ondernemingen boekte 57 procent van de bedrijven over dezelfde periode een omzettoename en zag maar liefst 60 procent haar rendement afnemen. 

Angst voor verandering

"Het lijkt logisch dat de ondernemer inspeelt op dat wat zijn klant wil," stelt onderzoeker Edwin den Boer in de Telegraaf. "Zeker in mkb, waar klant en ondernemer nog dicht op elkaar zitten, verwacht je klantgericht handelen. Toch is dit maar in een kwart van de onderzochte bedrijven dagelijkse praktijk. Veel ondernemers zijn gewoon bang voor de veranderingen die klantgericht werken met zich mee brengt."


Bron: FMM
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken