Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Meer omzet? Durf uw klant centraal te stellen

26 juni 2012 - Mkb-ondernemers die hun klant centraal stellen, zijn niet alleen innovatiever maar behalen ook meer omzet. Ze groeien bovendien harder dan concurrenten die niet focussen op de behoefte van de klant. Dit blijkt uit onderzoek van BDO Accountants & Adviseurs, zo meldt Fmm.

Van de klantgerichte bedrijven haalde 86 procent de afgelopen drie jaar een omzettoename en zag 70 procent het rendement verbeteren. Van de niet-klantgerichte ondernemingen boekte 57 procent van de bedrijven over dezelfde periode een omzettoename en zag maar liefst 60 procent haar rendement afnemen. 

Angst voor verandering

"Het lijkt logisch dat de ondernemer inspeelt op dat wat zijn klant wil," stelt onderzoeker Edwin den Boer in de Telegraaf. "Zeker in mkb, waar klant en ondernemer nog dicht op elkaar zitten, verwacht je klantgericht handelen. Toch is dit maar in een kwart van de onderzochte bedrijven dagelijkse praktijk. Veel ondernemers zijn gewoon bang voor de veranderingen die klantgericht werken met zich mee brengt."


Bron: FMM Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.