Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
20 juni 2012
 

Mkb Nederland: meer begeleiding bij het inzetten van werklozen

 
 

Om werklozen aan het werk te krijgen moeten bedrijven beter ondersteund worden en minder risico lopen. Dat stelt MKB-Nederland in de Telegraaf. Daarnaast pleit de ondernemersorganisatie voor beter inspelen op vraag en aanbod.

Hoe? Door een andere benadering in het regionale arbeidsmarktbeleid waarin de werkgever centraal moet staan. Ondernemers hebben nu geen inzicht in het beschikbare arbeidsaanbod. Een slechte zaak, want nu weten ze niet wie er op de markt is en wat diens mogelijkheden en beperkingen zijn. Dit soort gegevens moet daarom per werkzoekende worden verzameld in een landelijk digitaal bestand, waarin zowel arbeidsbemiddelaars als werkgevers naar geschikte kandidaten kan zoeken. 

Werklozen in kassen 
Belangrijker nog is dat ondernemers weten op welke ondersteuning zij kunnen rekenen als zij iemand uit bijstand of ww aannemen. MKB-Nederland pleit voor een vast contactpersoon met kennis van zaken, bij wie de werkgever altijd terecht kan en die de werkzoekende begeleidt. Ook moeten de risico’s voor de werkgever, bijvoorbeeld bij ziekte, tot een minimum worden beperkt en moet de mogelijkheid tot maatwerk (proefplaatsing, detachering) opgenomen worden in de contracten.


Bron: Telegraaf
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken