Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 april 2012
 

Consument doet nog steeds het liefst boodschappen in de winkel

 
 

Uit het onderzoek ‘Supermarkt van de Toekomst’ van het AD blijkt dat de meerderheid van de consumenten liever boodschappen doet in de winkel dan online. Op dit moment geeft veertien procent van de respondenten aan wel eens online boodschappen te hebben besteld. 26 procent is dit van plan te gaan doen wanneer er afhaalpunten komen.

Eén op de vijf respondenten vindt het te duur om online boodschappen te bestellen. De ontwikkeling van mobiele applicaties hiervoor kan een toename stimuleren. 

Weinig voordelen

21 procent van de respondenten met een bovenmodaal inkomen heeft wel eens online boodschappen gedaan. Onder gezinnen met kinderen is dit twintig procent. Dit tegenover het gemiddelde van veertien procent onder alle respondenten.
Een vaak voorkomende reden om boodschappen niet online te bestellen is dat men graag zelf de producten wil uitzoeken en zien voor aankoop. Ook vindt twintig procent van de respondenten het online bestellen van levensmiddelen te duur. Bovendien is het doen van boodschappen volgens sommigen een gezellige activiteit om sociale contacten op te doen. 

Mobiele applicaties

Respondenten geven zelf aan dat online boodschappen doen aantrekkelijker kan worden met de juiste inzet van mobiele applicaties. Bijvoorbeeld een applicatie die aan de hand van eerder gedane aankopen of recepten een boodschappenlijst samenstelt en hierbij rekening houdt met aanbiedingen, ingestelde dieetwensen of allergieën. Ook is het voor sommige respondenten wenselijk om (online) af te kunnen rekenen met een smartphone. Door online boodschappen te doen, hebben consumenten geen last meer van ergernissen in de fysieke winkel, namelijk lange wachtrijen (twintig procent), uitverkochte producten (acht procent) en een rommelige winkel (zeven procent).

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Wat is een AOV en voor wie is het?
Onder een AOV verstaat men een arbeidsongeschiktheidsverzekering
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken