Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
23 februari 2012
 

Webwinkels verkopen drie keer meer via mobiele apparaten

 
 

Winkelen via mobiele apparaten neemt een enorme vlucht. Van alle bezoekers aan een website van een retailer komt al 14,5 procent procent via een mobiel apparaat. In de Valentijnsperiode bedroeg de online verkoop met behulp van een mobiel apparaat 10,1 procent, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van de 3.9 procent van vorig jaar.

Dit blijkt uit onderzoek van IBM dat aantoont dat mobiel winkelen een vaste waarde in de retailbranche is geworden. Deze ontwikkeling komt overeen met de mobiele verkopen tijdens de afgelopen kerstperiode. Consumenten laten bij het mobiel winkelen wel een sterke voorkeur zien voor een mobiel apparaat. Zo staat Apple’s iPhone en iPad op de eerste en tweede plaats voor mobiel verkeer (respectievelijk 5,5 procent en 4,9 procent) en Android derde met 4,4 procent. 

Valentijnsaankopen
Op Valentijnsdag was de invloed van de zogenaamde ‘m-Commerce’ het meest zichtbaar in typerende productgroepen:
• Sierraden en Lingerie: Een recordaantal consumenten gebruikten hun mobiele apparaat voor impulsieve aankopen waardoor de mobiele verkoop van sierraden en lingerie met respectievelijk 28,8 en 17,7 procent groeiden.
• Beauty & Gezondheid: De verkoop van beauty- & gezondheidsproducten via mobiele apparaten groeiden van minder dan vier procent vorig jaar naar 15,1 procent op Valentijnsdag 2012. 

Persoonlijke aanbiedingen
"Smartphones en tablets worden een steeds belangrijker verkoopkanaal. Dit biedt zowel uitdagingen als kansen," zegt Marcel Holsheimer, Online Marketingexpert bij IBM. "Klanten verwachten een consistente merkbeleving en gebruikersgemak wanneer ze producten aanschaffen via hun smartphone of tablet. Daarnaast zorgt het mobiele kanaal voor de mogelijkheid om persoonlijke en relevante aanbiedingen te kunnen doen, bijvoorbeeld wanneer de klant zich in de buurt van de winkel bevindt." 

Permanente verandering
De recente data suggereren dat het online en mobiele koopgedrag van november en december niet van tijdelijke aard is. Een permanente verandering lijkt in gang te zijn gezet en consumenten doen niet alleen aankopen via mobiele apparaten tijdens de decembermaanden, maar ook tijdens de daaropvolgende (feest)dagen.

 
Doorsturen »  2 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
gsm-abonnement  |   | 
4-06-2013
 | 
23:49 uur
Ik zat een beetje te lezen op jullie website, ook oudere berichten en kwam ineens dit bericht tegen. Zelf zit ik in de internetmarketing en zie via analytics en andere tracking software dat deze ontwikkeling zich langzaam maar zeker nog steeds meer doorzet. Toch blijft er denk ik een groot gedeelte die liever rustig/''veilig'' achter hun pc/laptop thuis online willen shoppen.
iPhoneverkopen.nl  |   | 
6-09-2016
 | 
23:42 uur
Interessante ontwikkeling, ik koop ook steeds meer via mijn iPhone 6.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken