Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 oktober 2010
 

E-mailbeleid ontbreekt vaak in bedrijven

 
 

60 procent van het Nederlandse bedrijfsleven werkt zonder centraal beleid voor de verwerking van e-mail. Dit betekent dat bij 60 procent van de bedrijven medewerkers er hun eigen manier van e-mailverwerking op nahouden.

Dat is opvallend, omdat voor bijna 70 procent van de respondenten e-mailverwerking onderdeel uitmaakt van de dagelijkse werkzaamheden. Een en ander blijkt uit onderzoek van VDD IQware.  Daarnaast geeft driekwart van de respondenten aan meer dan een uur aan de dagelijkse e-mailverwerking te besteden, waarvan de helft zelfs meer dan twee uur per dag. 

Centrale aanpak
Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware: "Gebrek aan een centraal georganiseerd beleid heeft grote gevolgen voor zaken als tijdbesteding, efficiency en compliance binnen bedrijven. De verwerking van e-mail maakt zo’n belangrijk onderdeel uit van het dagelijkse takenpakket van kantoormedewerkers, qua tijd maar ook qua klantcontact, dat het vreemd is dat niet vaker vanuit centraal oogpunt naar e-mail gekeken wordt. Denk bijvoorbeeld aan tijdverlies bij het terugvinden van per ongeluk verwijderde e-mails of bij het overschrijden van de omvang van je inbox. Een centrale aanpak zorgt bijvoorbeeld voor het automatisch en beveiligd opslaan van e-mails, de mogelijkheid voor e-mail recovery en het voldoen aan compliance doelstellingen."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken