Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 januari 2012
 

Ondernemer wil liever professionele dan goedkope reisorganisatie

 
 

Niet de prijs, maar de professionaliteit van een zakenreisorganisatie vinden ondernemers in het Midden- en Klein Bedrijf het belangrijkste criterium bij het bepalen van hun keuze voor reisadvies.

42 procent van de MKB-bedrijven gaf dat aan in een landelijk onderzoek van ATP Corporate Travel. Prijs wordt door 32 procent genoemd als het allerbelangrijkste keuzecriterium voor zakenreizen. 

Boekgedrag
Een andere bijzondere conclusie uit het onderzoek is dat internet in het MKB terrein verliest als kanaal voor het boeken van zakenreizen. 37,5 procent van de bedrijven boekt via internet of rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappijen, waar een eerder onderzoek nog een percentage van 46 procent internetboekingen liet zien. Steeds meer klanten tonen daarentegen wel interesse in het gebruik van online booking applicaties. 

Geen animo voor spaarprogramma
MKB-bedrijven tonen verder nog maar weinig animo voor deelname aan bedrijfsspaarprogramma’s van luchtvaartmaatschappijen. Slechts twintig procent van de ondervraagden was bekend met het gebruik van dergelijke programma’s, die door luchtvaartmaatschappijen de afgelopen jaren toch zeer actief zijn gepromoot. Het betreft loyaliteitsprogramma’s waarmee bedrijven kunnen sparen voor gratis tickets.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken