Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 december 2020

Coronacrisis verandert koopgedrag autokoper

De manier waarop men tegen een auto en de aanschaf ervan aankijkt is aan het veranderen, blijkt uit een recent internationaal onderzoek van AutoScout24. De portal ondervroeg 5.783 Europeanen, waaronder ruim 1.000 Nederlanders, naar hun rij- en koopgedrag tijdens de coronacrisis en de onderzoeksresultaten laten opmerkelijke nieuwe behoeftes zien, zoals de stijgende interesse in online aankopen.

Lees verder »  1 reactie »
2 december 2020

Voor hackers is het elke dag Black Friday

In het afgelopen half jaar is 70 procent van de mensen meer online gaan shoppen. Daarbij hebben ze een voorsprong genomen op de uitverkoop-acties zoals Black Friday en Cyber Monday. Sterker nog, zo’n 53 procent geeft aan dat ze helemaal niet meedoen aan de grote sales-dagen. Dat blijkt uit de Holiday Shopping Security Survey die CyberArk liet uitvoeren in meerdere landen. De toename heeft echter ook gevolgen voor het gedrag van hackers; ze springen in op de nieuwe trend door slechte gewoontes in internet- en computergebruik van mensen te misbruiken.

Lees verder »  Reageer »
1 december 2020

Fiets als troef voor werkgever op weg naar duurzame inzetbaarheid

De ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit, duurzaamheid en mede door de coronacrisis veranderende behoefte aan reizen, maken dat veel werkgevers het moment aangrijpen om in te zetten op de (elektrische) fiets voor hun personeel. Sinds begin dit jaar hebben 54 grote Nederlandse werkgevers met een gezamenlijk personeelsbestand van ruim 24.000 medewerkers, het digitale fietsportal van Aon in gebruik genomen. Tijdens de week van de duurzame inzetbaarheid was het belangrijk om stil te staan bij de fiets als troef om grip te houden op vitaliteit, zeker wanneer thuiswerken voorlopig de norm blijft.

Lees verder »  1 reactie »
1 december 2020

Veerkracht in de Europese retailsector: Nederland toont sterkste wil om zich aan te passen

Uit recent onderzoek door Stripe uitgevoerd door Forrester, blijkt dat de meeste Europese retailers van plan zijn om hun bedrijfsactiviteiten in de nasleep van de coronacrisis uit te breiden in plaats van in te krimpen. De pandemie heeft de overstap naar de interneteconomie weliswaar versneld, maar buitenlandse expansie kent nog steeds een aantal uitdagingen.

Lees verder »  Reageer »
30 november 2020

Klantervaring ondanks pandemie belangrijkste focus voor logistieke organisaties

BluJay Solutions publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse wereldwijde supply chain-onderzoek. Het rapport, ‘Creating Resilience Amid Disruption’, biedt inzicht in hoe supply chain-organisaties de wereldwijde ontwrichting door COVID-19 hebben doorstaan en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst.  De pandemie blijkt opnieuw een van de belangrijkste drijfveren voor verandering te zijn. Drie kwart (75 procent) van de respondenten geeft aan hun supply chain anders te gaan inrichten op basis van de lessen die ze geleerd hebben van de pandemie.

Lees verder »  Reageer »
30 november 2020

Relatiegeschenk ‘old fashioned’?

U hebt ze waarschijnlijk zelf veelvuldig ontvangen of aan relaties weggeven: relatieschenken. Soms zijn het leuke gadgets die u op een beurs of een of ander evenement in handen krijgt. Maar meestal worden deze gadgets aangeboden als relatiegeschenk om (potentiële) klanten te overtuigen van de idealen en doelen die een onderneming nastreeft. Het is een klein gebaar naar de klant toe in de hoop een goede relatie op te bouwen. Het bijzondere van relatiegeschenken is dat het ondanks onze digitalisering nog steeds in trek blijft.

Lees verder »  1 reactie »
27 november 2020

Mkb-bedrijven verwachten dat bedrijfsvoering verandert door pandemie

Nederlandse mkb-bedrijven merken de impact van de COVID-19 duidelijk. Driekwart van deze ondernemers verwacht zelfs dat hun bedrijfsvoering verandert door de pandemie, waarbij 53 procent verwacht dat hun bedrijf enigszins verandert en 22 procent zelfs een geheel nieuw businessmodel verwacht. Deze cijfers blijken uit de vierde editie van het Salesforce mkb-trendrapport.

Lees verder »  Reageer »
27 november 2020

De kracht van online marketing

Als ondernemer is het van het grootste belang dat u op een positieve manier opvalt tussen uw concurrenten. Dat lukt gemakkelijker als uw aanbod uniek is en als er een concrete vraag is. De meeste ondernemers in het midden- en kleinbedrijf hebben echter te maken met concurrenten die min of meer hetzelfde aanbieden. Zijn uw voornaamste concurrenten groter en hebben ze een marketingbudget dat dat van u ruim overstijgt, dan staat u in feite al met nul-een achter. Tenzij u uw marketingactiviteiten slim organiseert en sterk resultaatgericht werkt. Zo haalt u meer rendement uit uw marketing-euro's.

Lees verder »  1 reactie »
27 november 2020

Kerstshopper compenseert turbulent jaar: meer online uitgaven en pijlen massaal gericht op Black Friday

Nu Black Friday nadert, laten we onze kerst niet bederven door een turbulent jaar. Doordat het winkelend publiek zich continu moet aanpassen aan de veranderingen als gevolg van de COVID-19-pandemie, worden ze nog slimmer met hun uitgaven. Uit onderzoek van Kaspersky onder Europese consumenten, blijkt dat de helft (52 procent) van plan is om meer kerstinkopen te doen rond uitverkoop, inclusief Black Friday, vergeleken met voorgaande jaren. Bovendien is een derde (34 procent) van plan om dit tot het laatste moment uit te stellen in de hoop grotere kortingen te krijgen

Lees verder »  Reageer »
26 november 2020

Samen sterker uit de crisis, richting de toekomst

De economische betrekkingen tussen Nederland en Noordrijn-Westfalen (NRW) hebben een sterk immuunsysteem. Ondanks de coronacrisis is de handel tussen de landen minder sterk gedaald dan die met andere handelspartners. De pandemie toont echter aan dat beide landen voor vergelijkbare uitdagingen staan. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) verwacht dan ook dat de tweede regeringsdialoog op 25 november 2020 positieve impulsen zal geven aan de toekomstige samenwerking tussen beide landen.

Lees verder »  Reageer »
26 november 2020

Overheid, maakindustrie en zakelijke dienstverlening zijn het vaakst slachtoffer van cyberspionage

Verizon presenteert het 2020 Cyber-Espionage Report (CER), een uniek datagedreven rapport. Het rapport is gebaseerd op analyses van de afgelopen zeven jaar (2014-2020) van het Verizon Data Breach Investigations Report (DBIR). Daarnaast zijn de bevindingen van ruim veertien jaar expertise op het gebied van datalekken van het Verizon Threat Research Advisory Center (VTRAC) meegenomen in het rapport. Uit de bevindingen blijkt dat cyberspionage een significante bedreiging voor veel branches is en dat hier geen one-size-fits-all-aanpak voor is.

Lees verder »  Reageer »
25 november 2020

Consumenten kwetsbaar voor e-mailfraude bij online shoppen tijdens feestdagen

Proofpoint  publiceert onderzoek waaruit blijkt dat slechts twintig procent van de top tien online retailers in Nederland het strengste en aanbevolen niveau van Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC) hebben geïmplementeerd. Dit strengste niveau zorgt ervoor dat frauduleuze e-mails het beoogde doelwit niet bereiken. Het is dus zorgwekkend dat online shoppers bij 80 procent van de grootste Nederlandse e-tailers het risico loopt op e-mailfraude tijdens de feestdagen.

Lees verder »  Reageer »
25 november 2020

Nederlander koopt meer bij lokale ondernemer sinds ontstaan pandemie

Door de pandemie zijn we lokale ondernemers meer gaan waarderen. We hebben het afgelopen jaar bewust meer gekocht en geconsumeerd bij lokale winkels, zelfstandige horeca en bedrijven dan ooit. Nederlanders willen de ondernemers uit de buurt steunen en zo ook het wij-gevoel en de leefbaarheid stimuleren. Dat en meer blijkt uit onderzoek van Direct Research in opdracht van RegioBank, waarbij ruim 1.000 Nederlanders van achttien jaar en ouder is gevraagd naar lokaal ondernemerschap.

Lees verder »  Reageer »
24 november 2020

85 procent financiŽle dienstverleners: autonomous finance is cruciaal is om concurrentievoordeel te behalen

Salesforce heeft het Financial Services-trendrapport gepubliceerd, dat aantoont dat financiële dienstverleners het moeilijk vinden om het tempo van veranderingen bij te houden die worden aangedreven door de wereldwijde pandemie. Een gegevensanalyse van een enquête die op twee momenten, in 2019 en 2020, is afgenomen, laat zien dat de klantervaring daaronder leed, maar ook dat bepaalde tools en technologieën, zoals autonomous finance, concurrentievoordeel kunnen opleveren.

Lees verder »  Reageer »
1  2  3  4  5   ... 456
Maak de kantine in je bedrijfspand compleet met deze tips
Bij een kantine is het belangrijk dat de juiste comfort aanwezig is. Men moet goed aan tafel kunnen zitten om te genieten van een heerlijke lunch.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken