Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Evenementen
2 november 2018
 

40 finalisten Accenture Innovation Awards 2018 bekend

 
 

Accenture heeft de 40 finalisten van de Accenture Innovation Awards 2018 bekendgemaakt. De awards van de jaarlijkse innovatiewedstrijd voor start-ups worden dit jaar uitgereikt in acht categorieën, met vijf start-upfinalisten per categorie.

Ruim 80 halvefinalisten gaven tijdens de Innovatie Expo 2018 in Rotterdam een pitch van één minuut om zo te proberen een plek in de finale te bemachtigen. Op basis daarvan selecteerden de categoriejury’s voor elke categorie vijf finalisten.
Met de Accenture Innovation Awards biedt Accenture beginnende ondernemers, die zich richten op de Nederlandse markt, een podium voor hun innovatieve producten en oplossingen, en een netwerk om deze verder uit te rollen. De finalisten krijgen op vrijdag 2 november 2018 de kans hun concept te presenteren aan een jury, investeerders en accelerators. Diezelfde dag vindt ook de uitreiking van de awards plaats.
 

Dit zijn per categorie de finalisten van de Accenture Innovation Awards 2018.
 
Klimaat
 

  • SPONSH: Een temperatuurgevoelig, slim textiel. Als het koud is, wordt SPONSH hydrofiel en absorbeert het water uit de lucht zonder energie te verbruiken; als de luchttemperatuur  stijgt, wordt het textiel juist waterafstotend en geeft SPONSH het verzamelde water af.
  • RAW Paints: Een poederformule die met toevoeging van water in duurzame, ademende en dekkende verf verandert.
  • Coolfinity IceVolt 500: Een energie- en geluidsbesparende koelkast die werkt op een ‘ice battery’. De batterij heeft een laadtijd van 6 uur om de koelkast 24 uur te laten werken.
  • Etulipa: Een energiezuinig digitaal reclamescherm om buiten dynamische content weer te geven, waarbij LEDs overbodig zijn.
  • eShift: Software die bedrijven helpt energie efficiënt in te kopen door slim in te spelen op fluctuerende elektriciteitsprijzen.
  • Onderwijs
     
  • Incision Academy: Een platform waar chirurgen kennis en vaardigheden kunnen delen en verbeteren met behulp van video en AR/VR.
  • AcaBoo: Online platform waarop studenten voor een vast maandelijks bedrag toegang hebben tot digitale studieboeken.
  • Wizenoze: Een op leeftijd afgestemd platform voor scholen en leerlingen dat informatie aanbiedt van betrouwbare bronnen op vijf niveaus van leesbaarheid.
  • Sense Glove: Een VR-/AR-tool in de vorm van een handschoen die virtuele objecten tastbaar maakt.
  • Helpr: Een chatbot als persoonlijke assistent, die leerlingen op didactische wijze on-demand antwoord geeft op huiswerkvragen.
  • Financiën
     
  • Agri-wallet: Een blockchainplatform dat kleinschalige boeren leen- en spaarmogelijkheden biedt voor specifieke doeleinden die de landbouwproductie stimuleren.
  • Attrace: Een gedecentraliseerd affiliate-marketingplatform dat  een blockchain bevat om elke advertentie te registreren en te controleren.
  • Budlr.: Een platform dat inzicht geeft in het huishoudbudget en organisaties helpt hun cliënten op financieel gebied te adviseren.
  • Dyme: Een oplossing voor het beheren van abonnementen en waardoor kosten worden bespaard.
  • SafeNed: Een digitale oplossing die organisaties in staat stelt om klanten snel te identificeren om fraude te voorkomen.
  • Gezondheid
     
  • SpeakSee: Microfoontechnologie die gesprekken nauwkeurig vastlegt, verschillende sprekers identificeert en in tekst omzet voor hardhorende of dove personen.
  • ProbeFix: Een ultrasone sonde voor op het lichaam die continu ultrasone metingen verricht, waardoor het gemakkelijker wordt echobeelden te reproduceren en ruis voorkomen wordt in het ultrasone beeld.
  • Livassured: De Nightwatch is een armband die de hartslag en beweging van de drager meet en hulpverleners waarschuwt bij epileptische aanvallen.
  • Nori Health: Een AI-chatbotcoach voor patiënten met chronische ziekten. Nori leert alles wat symptomen veroorzaakt, hoe meer je met Nori ‘praat’ hoe beter de vragen en het advies worden.
  • BI/OND: the versatile organ-on-chip: Een ‘Organ on Chip’ (OOC)-oplossing die uiteindelijk helpt een ziekteverloop te voorspellen waardoor betere medicijnen zijn toe te passen.
  • Leven & Werken
     
  • Expivi: Een 3D-productconfigurator om producten in de webwinkel in 360 graden te laten zien en zo een nieuwe winkelervaring te bieden.
  • Temper: Digitale marktplaats waar freelancers in contact komen met- en aan de slag kunnen bij horecabedrijven.
  • Etulipa: Een energiezuinig digitaal reclamescherm om buiten dynamische content weer te geven, waarbij LEDs overbodig zijn.
  • Lilian Water Analysis System: Meetinstrument dat de waterkwaliteit van zwembaden meet en resultaten via een smartphone weergeeft en tips geeft.
  • Yugen (Xetal): Een systeem dat middels sensoren in real-time de aanwezigheid en positie van personen in een ruimte detecteert.
  • Mobiliteit
     
  • Wireless charging: Een draadloos oplaadsysteem voor elektrische voertuigen.
  • D-rail: Een systeem met sensoren om spoorwegen te analyseren om ongelukken en opstoppingen in het spoorverkeer te voorkomen.
  • Brenger: Een platform om mensen die transport nodig hebben voor hun grote voorwerpen in contact te brengen met koeriers die dezelfde route afleggen.
  • Tranzer: Een reisplanner en vervoersbewijs voor een OV-traject van verschillende vervoerders in één app.
  • ParkWise: Een intelligent parkeerplatform en -app die in real-time de beschikbaarheid van parkeerplaatsen en korte-termijnvoorspellingen laat zien.
  • Voeding
     
  • SPONSH: Een temperatuurgevoelig, slim textiel. Als het koud is, wordt SPONSH hydrofiel en absorbeert het product water uit de lucht; als de luchttemperatuur weer stijgt, wordt het textiel juist waterafstotend en geeft het verzameld water af.
  • Wasteless: Een oplossing voor het verminderen van voedselverspilling in supermarkten, door in de prijs rekening te houden met de houdbaarheidsdatum.
  • Liquidseal for fruits: Ultradunne verpakking die de houdbaarheid van bederfelijke producten, zoals snijbloemen en vruchten verlengt.
  • Coolfinity IceVolt 500: Een energie- en geluidsbesparende koelkast werkt op een ‘ice battery’. De batterij heeft een laadtijd van 6 uur om de koelkast 24 uur te laten werken.
  • I sea bacon: Organisch zeewier dat smaakt als bacon wanneer het even wordt geroosterd.
  • Security
     
  • Pakkie: Een betaal- en bezorgdienst van tweedehands spullen die betaalzekerheid biedt na aflevering.
  • Broadkey: Key-managementsoftware-oplossing voor IoT-beveiliging, die fabrikanten en OEM's in staat stelt om IoT-producten te beveiligen met een unieke identiteitsleutel.
  • VideoID – One Click Onboarding: Identificeert mensen met video in real-time met hetzelfde niveau van technische beveiliging en wettelijke compliance als face-to-face-identificatie.
  • Ravelin Risk Prediction: Fraude-detectieplatform dat patronen van fraudegedrag detecteert bij online bedrijven.
  • QuantiCor: Cybersecurity-oplossingen voor het IoT voor middelgrote en grote ondernemingen, tegen onder andere krachtige kwantumcomputeraanvallen.
  • Tijdens de Accenture Innovation Awards komen jaarlijks veelbelovende en innovatieve Nederlandse start-ups, bedrijven, investeerders en accelerators bijeen. Kirsten Spahr van der Hoek, Innovation Lead van Accenture Nederland: "Accenture is initiator van het grootste Nederlandse start-up-ecosysteem. De Accenture Innovation Awards zijn een geweldige manier om bij te blijven, maar ook om nieuwe mogelijkheden en kansen voor klanten te ontdekken en hen in contact te brengen met succesvolle start-upinitiatieven in hun vakgebied. Op 2 november zullen de beste van hen strijden om een van de felbegeerde Accenture Innovation Awards."
     
    De Accenture Innovation Awards 2018 vinden plaats op vrijdag 2 november 2018 in DeFabrique in Utrecht.
     

 
Doorsturen »  Nieuwsbrief »  

 
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken