Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Slecht nieuwsgesprek

Goed slechtnieuwsgesprek bestaat uit drie fasen

Niet uw eigen gevoelens, maar de gevoelens van degene die tegenover u zit. Daar gaat het om bij het voeren van een slecht nieuwsgesprek. Wanneer het slechte nieuws snel, glashelder maar wel met de nodige steun wordt verteld, raken beide partijen het minst beschadigd.


In het algemeen zijn er twee slecht nieuwssituaties te onderscheiden. De ene is dat u meteen aan het begin van het gesprek al weet dat u slecht nieuws moet brengen en in de tweede situatie wordt dat tijdens het gesprek allengs duidelijker. Er is een duidelijk verschil in voorbereidingstijd, maar voor beide situaties kan het volgende gespreksmodel worden gehanteerd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken