Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Webwinkel

Een paar eenvoudige regels voor een goed lopende webwinkel

U kunt alles wat u maar wilt (ook) online aan gaan bieden. Onthoud alleen dat internetklanten dezelfde service verwachten als wanneer ze tegenover u zouden zitten. Met deze richtlijnen biedt u die moeiteloos.

Zorg dat uw klanten vinden wat ze zoeken
Zou u ergens gaan winkelen waar de spullen totaal willekeurig gerangschikt zijn en iedere bewegwijzering ontbreekt? Natuurlijk niet! Denk daarom goed na over de inrichting van uw webwinkel en de navigatie zodat uw klanten moeiteloos (en snel!) vinden wat ze zoeken. Bied het liefst meerdere manieren om te zoeken: denk aan een overzichtelijke navigatiestructuur, het plaatsen van intuïtieve links naar verschillende productcategorieën en een zoekfunctie en zorg dat uw klanten altijd terug kunnen keren naar eerder bezochte pagina’s op uw site.
Ook uw leverings-, ruil- en betalingsvoorwaarden, contactinformatie en verzendbeleid en -kosten moeten in één oogopslag te vinden zijn.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken