Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Klantentrouw opbouwen

Bestaande klanten houden is goedkoper dan nieuwe aantrekken

De basis van succesvol zakendoen is een vaste klantenkring. 80 procent van de inkomsten van succesvolle bedrijven is immers afkomstig van twintig procent van hun klanten. Teveel bedrijven verwaarlozen die trouwe klanten en jagen alleen maar achter nieuwe aan.

Aangezien het veel meer tijd en geld kost om nieuwe klanten aan te trekken dan om bestaande te houden, zijn uw inspanningen om een trouwe klantenkring op te bouwen zeker de moeite waard. Hieronder tien manieren om dat aan te pakken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken