Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: fouten bij aangaan van een huurovereenkomst bedrijfsruimte

Het komt regelmatig voor dat ondernemers die een bedrijfsruimte gaan huren, onvoldoende stil staan bij de gevolgen van het huurcontract. Edwin van Jaarsveld van Recht & Raad zet zeven veel gemaakte fouten bij het aangaan van een huurovereenkomst op een rij.

Te krappe ‘bestemming’ van het gehuurde
In huurcontracten is de ‘bestemming’ van het gehuurde genoemd.  Met bestemming wordt bedoeld het type bedrijf dat in het gehuurde mag worden uitgeoefend. Het is zaak voor de huurder die bestemming zo ruim mogelijk af te spreken.  De bestemming detailhandel is bijvoorbeeld veel ruimer dan de bestemming schoenenwinkel.  Een huurder die de bestemming detailhandel afspreekt kan later nog switchen, bijvoorbeeld van schoenenwinkel naar cadeauwinkel.  Het afspreken van een te krappe bestemming is een fout die u later op kan breken als je de aard van uw bedrijf wilt wijzigen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken