Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: fouten bij aangaan van een huurovereenkomst bedrijfsruimte

Het komt regelmatig voor dat ondernemers die een bedrijfsruimte gaan huren, onvoldoende stil staan bij de gevolgen van het huurcontract. Edwin van Jaarsveld van Recht & Raad zet zeven veel gemaakte fouten bij het aangaan van een huurovereenkomst op een rij.

Te krappe ‘bestemming’ van het gehuurde
In huurcontracten is de ‘bestemming’ van het gehuurde genoemd.  Met bestemming wordt bedoeld het type bedrijf dat in het gehuurde mag worden uitgeoefend. Het is zaak voor de huurder die bestemming zo ruim mogelijk af te spreken.  De bestemming detailhandel is bijvoorbeeld veel ruimer dan de bestemming schoenenwinkel.  Een huurder die de bestemming detailhandel afspreekt kan later nog switchen, bijvoorbeeld van schoenenwinkel naar cadeauwinkel.  Het afspreken van een te krappe bestemming is een fout die u later op kan breken als je de aard van uw bedrijf wilt wijzigen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken