Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: fouten bij aangaan van een huurovereenkomst bedrijfsruimte

Het komt regelmatig voor dat ondernemers die een bedrijfsruimte gaan huren, onvoldoende stil staan bij de gevolgen van het huurcontract. Edwin van Jaarsveld van Recht & Raad zet zeven veel gemaakte fouten bij het aangaan van een huurovereenkomst op een rij.

Te krappe ‘bestemming’ van het gehuurde
In huurcontracten is de ‘bestemming’ van het gehuurde genoemd.  Met bestemming wordt bedoeld het type bedrijf dat in het gehuurde mag worden uitgeoefend. Het is zaak voor de huurder die bestemming zo ruim mogelijk af te spreken.  De bestemming detailhandel is bijvoorbeeld veel ruimer dan de bestemming schoenenwinkel.  Een huurder die de bestemming detailhandel afspreekt kan later nog switchen, bijvoorbeeld van schoenenwinkel naar cadeauwinkel.  Het afspreken van een te krappe bestemming is een fout die u later op kan breken als je de aard van uw bedrijf wilt wijzigen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Hulp bieden aan anderen: met deze opleidingen kan het
Sommige mensen zijn geboren hulpverleners. Dan is een carriere in de hulpverlening wellicht voor je weggelegd.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten.
Lees verderMeer boeken