Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Succesvolle back-up

Een effectief data back-upplan bestaat uit vijf onderdelen

De data waarmee u en uw mensen werken zijn van levensbelang voor uw onderneming. Het is daarom belangrijk dat er alles aan wordt gedaan om deze veilig te stellen. Christopher Boyd, Senior Threat Researcher GFI Software vertelt hoe u dat doet.

De eerste stap van een succesvol back-upplan is de informatie in kaart brengen waarvan een back-up nodig is. Ook moet er besloten worden of informatie geback-upt of gearchiveerd moet worden. De meeste bedrijven met een gedegen back-upplan doen beiden. Het belangrijkste verschil is dat back-ups kopieën zijn van het origineel die slechts korte tijd worden opgeslagen en daarna worden overschreven met nieuwere informatie. Archieven daarentegen bevatten statische data, zoals definitieve documenten en oude e-mails. Een effectief data back-upplan bestaat uit vijf onderdelen. Hieronder wordt per onderdeel de aanpak uitgelegd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Hulp bieden aan anderen: met deze opleidingen kan het
Sommige mensen zijn geboren hulpverleners. Dan is een carriere in de hulpverlening wellicht voor je weggelegd.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten.
Lees verderMeer boeken