Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Vernieuwde Lexus LS 600h fors goedkoper

23 oktober 2012 - Ook in het topsegment is een flinke afprijzing altijd welkom. Ten opzichte van zijn voorganger is deze Lexus LS 600h ruim 8.000 euro goedkoper geworden terwijl zijn standaarduitrusting juist verder toenam.

De LS is niet het duurste model van de Japanse fabrikant – die eer valt de LF-A ten deel – maar desalniettemin is de luxe limousine wel Lexus’ vlaggenschip. Om te concurreren met de Mercedes S-klasse, BMW 7-serie en Audi A8 is het van groot belang om bij te blijven met de laatste trends. Lexus koos er dan ook voor om de LS van zijn derde gezicht te voorzien sinds zijn lancering in 2006. Een compleet nieuwe LS zit natuurlijk ook in de pijplijn maar hier zullen we nog een paar jaar op moeten wachten. Voor nu moeten we het doen met een nieuw aangezicht met behoorlijk aangepaste lichtunits. En bij een nieuwe look hoort natuurlijk een nieuwe prijsstelling.

Goedkoper
Die prijsstelling is een stuk voordeliger geworden. Mede dankzij een gedaalde uitstoot kan de LS 600h – de enige uitvoering die in Nederland geleverd wordt – nu vanaf € 124.975,- op de oprit staan. Je hebt dan de beschikking over een 5.0 liter V8 die met zijn 394 pk gekoppeld is aan een hybride aandrijflijn voor een gecombineerd vermogen van 445 pk. Hierdoor komt het verbruik uit op 8,6 l/100 km met een CO2-uitstoot van 199 g/km. Voor wie zich een staatshoofd wil wanen is er ook de President Line die de bestuurder en passagiers vanaf € 139.000,- in extreme luxe laat baden. Geen chauffeur? Dan is de F Sport Line voor € 131.780,- wellicht een goede keus. Hier zijn de aanpassingen namelijk niet alleen optisch met aluminium accenten en een aangepaste grille, maar dankzij een verlaging van 10 mm, Active Stabilisers en sportstoelen ook gericht op de bestuurder die zijn LS eens enthousiast de bocht in wil gooien.

Luxe
Toch plaatsgenomen achterin en is het wat krap? Dan is er voor € 3.000,- de mogelijkheid om de President Line met 12 centimeter te laten verlengen zodat zelfs de langste personen languit kunnen. Dit kan je overigens optioneel doen op de zogenaamde ‘Ottoman’-stoel. Deze wordt rechtsachterin geplaatst en heeft een ligstand, uitklapbare beensteun én Shiatsu-massageprogramma. Vervolgens is de lucht die je inademt gezuiverd door de Nano-e luchtbehandeling die er ook voor zorgt dat je huid niet uitdroogt. Wij dromen alvast even weg…Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.