Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Open genot met Lamborghini Huracan Evo Spyder

26 februari 2019 - "‹Eerder dit jaar onthulde Lamborghini de opgefriste Huracan. Voor die gelegenheid werden er geen letters en cijfers meer achter de naam gekleefd. Hij heet gewoon Huracan Evo. En nu is daarvan ook een Spyder, die zowaar nog sexier is.

'Vurige seks op wielen', zo noemden we de gesloten Lamborghini Huracan Evo. Wat een heerlijke machine. En nu is er ook nog de dakloze Evo Spyder. We smelten acuut weg. Laat de zomer maar komen! En dat winnende lot op de jackpot...

17 secondenHet vaste dak is vervangen door een elektrohydraulisch bediende softtop die in 17 tellen opent of sluit. Daarbij kan dat bij snelheden tot 50 km/h. De achterruit kan apart geopend worden. Handig, maar bovenal een fantastische eigenschap om het gejank van de tiencilinder ongefilterd je trommelvliezen te laten strelen. In open toestand doet de achterruit dienst als windvanger.

Nauwelijks trager dan coupéNet als bij de coupé is de atmosferische 5.2 liter V10 zo afgesteld dat hij 640 pk en 600 Nm levert. Droog aan de haak weegt hij 1.542 kilogram, wat betekent dat elk paard maar 2,41 kilogram moet torsen. Honderd haalt hij dan ook al na 3,1 seconden. De top? Liefst 325 km/h. De Spyder geeft in de sprint dus twee tienden toe op z'n gesloten evenknie. Te verwaarlozen voor normale zintuigen.

Sneller dankzij rekendoosDeze Spyder wordt voorgereden in een vierlagig groen en staat op nieuwe 20 inch lichtmetalen velgen. De computer moeit zich voortaan met elk aspect van het weggedrag; achterwielbesturing, koppelverdeling, tractiecontrole en actieve ophanging vormen één geheel en worden samen aangestuurd voor een optimale efficiëntie.

Aan de prijsOp het Europese vasteland kost het model 202.437 euro. Zonder belastingen weliswaar. Net als het meest autonieuws dat dezer dagen worden aangekondigd, zal de nieuwe Huracan Evo Spyder voor het eerst te zien zijn op de Autosalon van Genève.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.