Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
20 februari 2019

Rolls-Royce Cullinan is niet aan te slepen

Het maakt niet uit hoe duur een SUV is, want hij verkoopt toch wel. Die conclusie valt gerust te trekken nu blijkt dat Rolls-Royce de vraag naar de Cullinan maar net kan bijbenen.

Rolls-Royce is niet vies van een beetje megalomanie. Maar zelfs het Britse prestigemerk had vooraf niet durven dromen dat er zoveel vraag zou zijn naar zijn nieuwe SUV, de Cullinan. Anders had de kolos inmiddels wel in z'n tweede of derde generatie gezeten.

Extra personeelDe fabriek moet overuren draaien om het aantal orders aan te kunnen. Ook is het personeelsbestand dankzij de Cullinan al met 10% vergroot. Er werken nu meer dan 2.000 mensen bij Rolls-Royce. En nog steeds lopen de wachttijden op. Wie nu dik vier ton dropt voor een Cullinan dropt, kan pas aan het einde van de zomer rijden " al hebben we altijd gedacht dat zo'n levertijd heel gebruikelijk was bij Rolls-Royce.

Jong(er) en vrouwMeer dan de helft van de Cullinan's wordt verkocht aan klanten die nieuw zijn voor het merk. Bovendien is het koperspubliek wat jonger en vrouwelijker dan doorgaans het geval is bij het merk. Het gevolg is dat op sommige markten een van de drie verkochte Rolls-Royces een Cullinan is. De rest is verdeeld onder de overige vier modellen (Dawn, Wraith, Ghost en Phantom). Saillant detail: de traditionele Rolls-klanten zijn nogal verdeeld omtrent de groteske SUV. De ene helft haalt er zijn neus voor op, de andere helft bestelt er eentje, puur voor erbij.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken