Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
5 februari 2019

Autoverkoop januari deelt een dreun uit

Nu is het wel vaker zo geweest dat autodealend Nederland een nieuw verkoopjaar met een valse start begint, maar een daling van bijna 19 procent is wel eventjes slikken.

2019 begint niet al te best voor de Nederlandse autoverkopen. Afgelopen maand werden er 'slechts' 47.701 nieuwe auto's verkocht. En dat is 18,8 procent minder dan in januari 2018. Oef!

Enkel BMWNagenoeg alle populaire automerken scoorden slechter dan een jaar eerder. Behalve BMW, waarvan met name de X-modellen het uitstekend deden. Al met al werden er ruim 3.000 nieuwe Bimmers verkocht in januari, waarmee het zowaar tot de meest gewilde automerken van het land behoort momenteel. Als hekkensluiter van de top-5, achter Ford, Peugeot, Opel en lijstaanvoerder Volkswagen. Die laatste heeft overigens nu al een fikse voorsprong te pakken met 7.312 registraties in 2019, het dubbele van de actuele nummer twee, Opel.

Private-lease 'boosdoener'Als reden voor de verkoopdaling afgelopen maand wijzen de brancheorganisaties Bovag en RAI Vereniging naar de toenemende interesse in private-lease onder particulieren. 'Bij privť-lease is de auto formeel geen eigendom van de particulier en deze wordt dus geregistreerd op naam van een leasemaatschappij of dealer. De klant is echter wel een particulier en het is een steeds populairdere vorm van een auto 'kopen', aangezien het verschuldigde maandbedrag doorgaans inclusief verzekering, motorrijtuigenbelasting, afschrijving, onderhoud en reparatie is', aldus de brancheorganisaties.

Prognose 2019Ondanks het matige begin, voelen Bovag en RAI er niets voor om hun verkoopprognose voor gans 2019 nu al bij te stellen. Dat blijft op 440.000 nieuwe auto's staan, vergelijkbaar met de 443.812 over heel 2018.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken