Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Elon Musk opent eerste hogesnelheidstunnel in LA

18 december 2018 - Elon Musk mag dat CEO en voorzitter af zijn bij Tesla, de omstreden entrepreneur is zeker niet stil komen te zitten. Wat wil je als hij ook het brein is achter technologiebedrijven als SpaceX en The Boring Company. Over die laatste gesproken. Dat heeft in LA zojuist z'n eerste tunnel in de aanloop naar de supersnelle 'hyperloop' geopend. Als demonstratie kon de pers alvast een ritje erdoor maken in een Tesla Model X.

Nu ligt de maximumsnelheid nog rond de 80 km/h en is de rit vrij hobbelig en lawaaiig, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat metropoolbewoners in alle rust en comfort en met een vaartje van zo'n 240 km/h door het beoogde tunnelstelsel van The Boring Company vervoerd kunnen worden. Volgens frontman Musk is dit welhaast een must willen wereldsteden aan de oppervlakte niet compleet dichtslippen en volledig plat worden gelegd door conventioneel verkeer.



Lange aanloop
Dat een nobel project als de 'hyperloop' tijd kost om te perfectioneren, zal iedereen begrijpen. De 1,8 kilometer lange tunnel die is aangelegd tussen LA's deelgemeente Hawthorne, waar SpaceX is gevestigd, en het hoofdkwartier van The Boring Company is dan ook bedoeld voor verdere R&D. De komende jaren zal het nieuwe transportsysteem " dat doet denken aan de ouderwetse buizenpost " stapje voor stapje worden verfijnd.



Snel klaar en 'goedkoop'
Een deadline is niet genoemd, mede vanwege de investeringen die hyperloop met zich meebrengt. Alleen al het aanleggen en de bouw van de testtunnel heeft 10 miljoen gekost. Niettemin dit is een fractie van de prijs die een vergelijkbare tunnel zou hebben hebben aan de hand van traditionele middelen. Ook een versnelde en goedkopere bouwmethode zijn namelijk belangrijkste pijlers van The Boring Company.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.