Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

26 februari 2013 - Als je de KTM X-Bow al eens gereden hebt weet je dat de enige vierwieler van de Oostenrijkers weinig comfort toevoegt ten opzichte van hun tweewielers. Vooral het ontbreken van een voorruit bood geen bescherming tegen de elementen. De oplossing? Een voorruit zou al heel wat wind wegnemen! En dat is wat KTM nu gedaan heeft. Ze noemen het: de KTM X-Bow GT. Of het mooi is? Tja"¦

Wij weten als geen ander hoe het is om het koud te hebben in deze extravagante vierwieler die meer techniek van een motorfiets heeft dan van een auto. Ondanks dat we tijdens onze test eind 2008 een helm op hadden, blijft het bij temperaturen rond het vriespunt echt behelpen. Maar die helm is met deze extra grote voorruit wel verleden tijd. En dat is maar goed ook, want met zo’n helm gaat er toch een stukje beleving verloren. Je zou zodoende denken dat wij dit besluit van KTM heel hard toejuichen, maar de Oostenrijkers hebben helaas niet heel erg hun best gedaan om de integratie van de ruit er mooi uit te laten zien. Althans, dit blijkt uit de eerste foto’s van de al eerder aangekondigde ‘KTM met voorruit’.

En portieren!
Als bescherming tegen de elementen ging KTM bij de X-Bow GT verder dan een voorruit alleen. Men monteerde ook portieren. Tenminste, voor zover je ze portieren kunt noemen. Het is meer een open te klappen zijruit. De nieuwe blauwe kleur staat hem overigens erg goed, aan agressie is bij de X-Bow nooit gebrek geweest. Motorisch zal er vermoedelijk niets veranderen. Dezelfde geblazen 2.0 TFSI motor van Audi uit de reguliere X-Bow zal ook in de X-Bow GT te vinden zijn. Dat betekent dus dat de 2.5 liter uit de RS3, in tegenstelling tot de geruchten, geen doorgang heeft gevonden naar het nieuwe model. Volgende week zullen we op de Autosalon van Genève meer informatie kunnen krijgen over alle specificaties van de KTM. We houden je op de hoogte! Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.