Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Meer motoren voor Audi Q8

18 februari 2019 - Wie nu een Audi Q8 wil kopen heeft de keuze uit slechts een motorvariant, de 50 TDI. Maar daar komen er twee bij: de 55 TFSI en 45 TDI. Beide zijn zescilinders, maar de één loopt op benzine en de ander op diesel.

Tot dusver viel er enkel te dieselen met de Audi Q8. Met de 50 TDI, goed voor 286 pk en 600 Nm aan koppel uit een 3.0 liter zescilinder. Ook de nieuwe 45 TDI bevat zoveel cilinders en slagvolume, maar is iets minder krachtig. Evenwel is het allesbehalve behelpen met nog altijd 231 pk en 500 Nm. In 7,1 seconden zit de Q8 45 TDI al op de 100 km/h. En de topsnelheid? Die bedraagt 233 km/h volgens Audi.

Benzine-liefhebbers die tot dusver nul op het rekest kregen, kunnen binnenkort opteren voor de 55 TFSI. Wederom een drieliter zescilinder, maar dan met 340 pk en 500 Nm. En hiermee is de Q8 meteen op z'n snelst. Nog voordat er tot zes is geteld zit Audi's vlaggenschip ermee op honderd, en de fut is er pas uit bij 250 km/h. Niet gek voor zo'n mastodont waar geen 'S' of 'RS' op prijkt.

Goedkoper of duurder?Dat is een goede vraag. Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend. De Q8 50 TDI is er vanaf 110 mille en aangezien de 45 TDI daaronder komt te hangen, zal die dieselvariant ongetwijfeld iets betaalbaarder zijn. Diesels zijn doorgaans hoger geprijsd dan benzinemodellen, echter aan de prestaties af te lezen is de 55 TFSI de nieuwe gammatopper. Zodoende mogelijk ook qua prijs.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.