Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Webloggers
 
 
 
Weblog's van
Door: , 10 maart 2012

Schadelijke intenties - van wasbeertjes naar grizzlyberen

Enthousiasme is een eigenschap die niemand als slecht zal bestempelen. Ook tijdens een bedrijfsovername kan enthousiasme bijdragen aan het vertrouwen tussen koper en verkoper. Te veel enthousiasme kan echter een averechts effect hebben.
Lees verder »
Door: , 15 november 2011

De ware zekerheid

In het dagelijks leven zoeken mensen vaak naar zekerheid. Zekerheid op financieel vlak, in relaties, op het gebied van gezondheid. De zoektocht naar zekerheid is ook in de overnames niet onbekend. Een verkoper die een deel van de koopsom niet direct bij overname ontvangt, zal de koper vragen om hier zekerheid voor te stellen. En een koper zal van de verkoper zekerheid verlangen voor het geval de koper een claim verkrijgt op grond van de door verkoper verstrekte garanties.
Lees verder »
Door: , 26 augustus 2011

Is uw accountant ook jurist?

Wanneer een partij wordt begeleidt bij de aankoop van een onderneming, komt het regelmatig voor dat de wederpartij zich in het traject laat bijstaan door zijn accountant. Tussen de accountant en de verkopende partij is, na jaren van intensief bedrijfsmatig contact, vaak een innige vertrouwensband ontstaan. 
Lees verder »
Door: , 22 juli 2011

Vetoregeling destructief bij of na bedrijfsovername

De laatste jaren zien wij steeds vaker dat de verkoper van een bedrijf nog een periode als aandeelhouder bij het verkochte bedrijf betrokken blijft. Een dergelijke constructie kan bijdragen aan gedegen overdracht van de onderneming aan de kopende partij. Bovendien vindt de overgang van een oude naar een nieuwe eigenaar geleidelijker plaats voor klanten en leveranciers.
Lees verder »
1  
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken