Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
Door: Maaike Veeningen, 26 augustus 2011, 14:39 uur

Is uw accountant ook jurist?

Wanneer een partij wordt begeleidt bij de aankoop van een onderneming, komt het regelmatig voor dat de wederpartij zich in het traject laat bijstaan door zijn accountant. Tussen de accountant en de verkopende partij is, na jaren van intensief bedrijfsmatig contact, vaak een innige vertrouwensband ontstaan. 
Lees verder »   1 reactie »
Door: Koos Jager, 23 augustus 2011, 11:57 uur

Uw bedrijf verkopen of niet, dat is de vraag

"Ga ik mijn bedrijf verkopen? Wat is het ideale verkoopmoment? Bestaat het ideale verkoopmoment überhaupt?". Bij de handel in beursaandelen gelden er flitsende adviezen zoals ‘buy low, sell high’ en  ‘sell in May and go away, but remember to come back in September’. Geweldig klinkende wijsheden voor aan de borreltafel, maar geen enkele ondernemer binnen het MKB die hier de verkoopbeslissing van zijn of haar onderneming vanaf laat hangen.  
Lees verder »   Reageer »
Door: Marc Voet, 18 augustus 2011, 14:47 uur

Van vakantieparadijs naar belastingparadijs ?

De zomer is bijna voorbij, voorzover al van zomer sprake was, maar dat terzijde. U bent op vakantie geweest en hoewel u zichzelf heeft voorgenomen om even niet aan werk te denken, bleef de creatieve geest (gewenst en ongewenst) aan het werk. Voordat u het wist had uw geest een briljant idee die u bij thuiskomst direct gaat uitwerken. Eenmaal terug uit het vakantieparadijs blijkt Nederland voor innovatieve ondernemers met dergelijke ideeën ineens een belastingparadijs. Winsten behaald door opbrengsten uit innovatie zijn onder voowaarden belast tegen 5% vanwege de innovatiebox.

Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 25 juli 2011, 10:01 uur

De consument als rollercoaster

Normaal versnelt een crisis veranderingstrajecten, breekt vastgeroeste verhoudingen los. Neuwe ontwikkelingen krijgen een kans. Toch zien we dat de afgelopen recessie de grote ontwikkelingen extra vertraagt in plaats van versnelt.
Veel consumenten zijn voorzichtiger geworden.
Lees verder »   Reageer »
Door: Maaike Veeningen, 22 juli 2011, 17:46 uur

Vetoregeling destructief bij of na bedrijfsovername

De laatste jaren zien wij steeds vaker dat de verkoper van een bedrijf nog een periode als aandeelhouder bij het verkochte bedrijf betrokken blijft. Een dergelijke constructie kan bijdragen aan gedegen overdracht van de onderneming aan de kopende partij. Bovendien vindt de overgang van een oude naar een nieuwe eigenaar geleidelijker plaats voor klanten en leveranciers.
Lees verder »   1 reactie »
Door: Olivier Lisman, 10 juli 2011, 17:53 uur

Mister? Mister? You want massage?

Mister? Mister? You want massage? Een vraag die mij volgende week, liggend in de zon, weer talloze keren gesteld zal worden.
Mijn eerste blog voor Brisk op het moment dat de meeste Brisk lezers op het punt staan op vakantie te gaan of zelfs al de eerste vakantieweek hebben moeten, voor sommigen mogen, wegstrepen. In deze blogs zal ik periodiek ingaan op actuele ontwikkelingen en nieuwe initiatieven in de media en marketing. Natuurlijk op een manier dat deze voorbeelden ook vertaald kunnen worden naar jullie activiteiten.
Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 23 juni 2011, 16:04 uur

Help ik heb een uitvinding gedaan!

In mijn praktijk komen regelmatig uitvinders langs. Die vragen me dan wat ik van hun uitvinding vind. Vaak willen ze er rijk mee worden. Ze hebben dan al heel veel geld geinvesteerd in hun uitvinding. Soms ligt er een prachtig prototype op tafel. Het komt ook voor dat de accountant berekeningen heeft gemaakt over de gouden bergen en omvang van de markt. 
Toch worden uitvinders maar zelden rijk. Wat is er aan de hand?
Lees verder »   Reageer »
Door: Marius van Rijswijk, 13 juni 2011, 16:00 uur

Ondernemers doen te weinig aan zelfreflectie!

In een webartikel van Management Team, met als titel ‘Een goede leider heeft niet alle antwoorden’ wordt aangegeven dat leidinggevenden voornamelijk ‘zenden’. Daarmee wordt bedoeld; "In veel literatuur over leiderschap wordt het belang van ontvangen benadrukt, zoals luisteren, empatisch meekijken en -voelen. In de praktijk zijn veel leidinggevenden van goede wil, maar kunnen ze het niet laten om toch vooral te zenden."
Lees verder »   1 reactie »
Door: Guust Swarte, 03 juni 2011, 14:37 uur

Innovatie weblog 1: Waarom Joseph Schumpeter zo actueel is

Vanaf vandaag schrijft innovatiestrateeg Guust Swarte in Brisk een reeks weblogs over innovatie. Met nieuws, achtergronden, cases, discussies en tips.
Lees verder »   Reageer »
Door: Marius van Rijswijk, 24 mei 2011, 19:58 uur

Pas op voor het nieuwe werken!

Het Nieuwe Werken is 'hot' en sterk in opkomst. De markt dwingt organisaties, ook die van u, om met deze tendens mee te gaan. Simpelweg 'nee' verkopen aan potentiële medewerkers als zij vragen of ook het nieuwe werken in uw organisatie mogelijk is, kan niet. Goede medewerkers eisen het nieuwe werken en dus zullen organisaties mee moeten in deze ontwikkeling. Maar, klopt het dat het nieuwe werken werkt?
Lees verder »   Reageer »
  09 - 08 - 2017
  Scenarioplanning; wat, waarom en hoe?
  02 - 08 - 2017
  Onopvallend opvallen: sponsoring, product-placement en originele relatiegeschenken
  21 - 07 - 2017
  Een bedrijf aan huis starten doe je zo!
  14 - 07 - 2017
  Hoe kies ik het juiste boekhoudprogramma?
  05 - 07 - 2017
  Alles wat je moet weten over een zakelijke autoverzekering
  01 - 07 - 2017
  Gebruik jij al een urenregistratieprogramma?
  14 - 06 - 2017
  Een huis verkopen moet voordeliger worden
  09 - 06 - 2017
  Overstappen van zakelijke energieleverancier: de fabels en feiten op een rij
  17 - 05 - 2017
  5 basisregels voor een nieuw logo
  10 - 05 - 2017
  Orde en chaos
 
... 16
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken