Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
Door: Annemiek Shrestha-van der Krogt, 18 april 2018, 00:00 uur

Dit moet de ondernemer eten voor zakelijk succes

Voeding is belangrijker voor zakelijk succes dan je denkt. Wat je eet, heeft immers niet alleen invloed op je gezondheid, maar eveneens op je prestaties als ondernemer. Ook je concentratie en focus worden beïnvloed door wat je dagelijks binnenkrijgt. Deze vier voedingsmiddelen dragen in het bijzonder bij aan het succes van je onderneming:
 
Lees verder »   1 reactie »
Door: Tim Welzen, 23 maart 2018, 00:00 uur

Zeven opkomende Webdesign Trends in 2018

Ontdek de webdesign trends in 2018. Trends zijn er niet alleen om te volgen, maar werpen ook een interessante blik op nieuwe inzichten en technologieën. Daarom hebben we bij Elephant Design de nieuwe ontwikkelingen voor 2018 op een rijtje gezet.
 
Lees verder »   Reageer »
Door: Annemiek Shrestha-van der Krogt, 21 februari 2018, 00:00 uur

Zo draagt voedsel bij aan het succes van je bedrijf

Wat je iedere dag in je mond stopt, zou wel eens kunnen bijdragen aan het succes van je bedrijf. Voeding kan ons namelijk energie geven en alert maken, maar ook traag en lusteloos.
Als het erom gaat productiever, innovatiever en succesvoller te zijn, krijg je vaak het volgende advies:
Lees verder »   Reageer »
Door: Sander Wijdemans, 14 februari 2018, 00:00 uur

Tips bij het tegengaan van downtime binnen het bedrijf

Ondernemingen lijken vaak niet wakker te liggen van downtime. Wat mij betreft is het echter een nachtmerrieverhaal. Downtime staat gelijk aan het uitschakelen van het bedrijf. Knip – het licht is uit. Medewerkers worden zenuwachtig en zoeken randtaken om hun tijd toch maar in te vullen. Klanten kunnen geen bestellingen plaatsen en hekelen de dienstverlening. Misschien staat meteen ook de telefonie buitenspel en stapelen de frustraties zich verder op?
Lees verder »   1 reactie »
Door: Annemiek Shrestha-van der Krogt, 22 december 2017, 00:00 uur

Vijf keer brainfood voor een effectieve vergadering

Voor een effectieve vergadering moet iedere deelnemer de hele meeting scherp en gefocust blijven. Het beste zorg je tijdens de pauzes dus voor etenswaren die de focus verbeteren en de creativiteit stimuleren. Deze vijf brainfoods helpen deelnemers scherp en alert te blijven en creatiever te denken:
Lees verder »   Reageer »
Door: Redactie Brisk Magazine, 15 oktober 2017, 00:00 uur

Zzp'er, denk na over de risico's die u loopt

Bent u nooit ziek en is arbeidsongeschiktheid eigenlijk een beetje een ver-van-uw-bed-show? Zo denken veel zzp’ers erover. Toch komt het vaker voor dan u denkt dat iemand na een ongeluk of ziekte niet meer door kan als zelfstandig ondernemer. 
Lees verder »   6 reacties »
Door: Redactie Brisk Magazine, 09 oktober 2017, 00:00 uur

Hoe zit het nu echt met een AOV voor zzp'ers

Slechts 1 op de 5 zelfstandigen is verzekerd tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Voor sommigen is dat niet zo erg, omdat zij bijvoorbeeld ook nog in loondienst werken of een partner hebben die genoeg verdient. Maar heeft u uw inkomsten als zzp’er wél nodig om uw levensstandaard te kunnen handhaven? 
Lees verder »   3 reacties »
Door: Sander Wijdemans, 05 september 2017, 00:00 uur

De kracht van fora voor bedrijven

Wie als ondernemer nog niet actief is op verschillende Nederlandse fora laat een kans liggen. Waar bedrijven goed vertegenwoordigd zijn met een website en social mediakanalen, daar vergeten zij nog weleens dat er ook op andere plekken online veel te bereiken valt. Al is het alleen al doordat er een reputatie op te bouwen is. In dit artikel krijg je vijf redenen waarom je als bedrijf actief moet zijn op de verschillende online fora.
Lees verder »   5 reacties »
Door: Gert Staal, 28 augustus 2017, 00:00 uur

Wat is innovatie en innovatiemanagement?

Voordat we proberen om innovatiemanagement als een activiteit binnen een organisatie te begrijpen, moet innovatie als concept eerst bekeken worden, omdat deze term heel verschillende dingen voor verschillende mensen kan betekenen. Deze blog geeft universele feiten, waarheden en onwaarheden over innovatie in het algemeen, en behandelt innovatie als een volwassen activiteit binnen een organisatie. Tegelijkertijd probeer ik allerlei populaire misvattingen en mythen over innovatie en innovatiebeleid uit te bannen. Die zijn er in overvloed.
Lees verder »   1 reactie »
Door: Sander Wijdemans, 13 augustus 2017, 00:00 uur

Het belang van certificeringen voor een bedrijf

Ondernemen is veel meer dan alleen een product op de markt brengen. Het is vooral een concurrentiestrijd die aangegaan en gewonnen moet worden. Die strijd gaat onder andere om het vertrouwen van de consument om een aankoop te doen of een dienst af te nemen. Een belangrijke rol hierin is voor mijn gevoel nog steeds weggelegd voor certificeringen. Daarnaast zorgen certificeringen voor nog meer positieve punten voor jouw bedrijf. Welke? Dat lees je hieronder!
Lees verder »   Reageer »
Door: Bas van Bockel, 09 augustus 2017, 00:00 uur

Scenarioplanning; wat, waarom en hoe?

Hoe fijn zou het zijn als u zou weten wat er in de toekomst gaat gebeuren? Als u bijvoorbeeld een kristallen bol zou hebben? Elke dag is te zien hoe moeilijk het is om te gissen wat de toekomst gaat bieden. Neem nou de wet- en regelgeving, economische omstandigheden en de vraag van uw klant. Deze en allerlei andere factoren kunnen zomaar, zonder enige waarschuwing, veranderen. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw organisatie op de juiste manier vooruit gaat plannen?
Lees verder »   Reageer »
Door: Sander Wijdemans, 02 augustus 2017, 00:00 uur

Onopvallend opvallen: sponsoring, product-placement en originele relatiegeschenken

Als het gaat om naamsbekendheid verwerven voor je bedrijf en het maken van reclame is het mogelijk om een enorm bugdet uit te trekken zoals sommige multinationals doen. Maar wanneer de marketingcampagne niet goed uitgewerkt is, kan het dat mensen je reclame niet op een positieve manier associëren met je bedrijf. En dat is schadelijk voor je imago. Ook hebben veel midden en kleine bedrijven simpelweg het geld niet.
Lees verder »   1 reactie »
Door: Bas van Bockel, 21 juli 2017, 00:00 uur

Een bedrijf aan huis starten doe je zo!

Voor starters op de arbeidsmarkt is het zeer gemakkelijk om vanuit huis te werken. Er hoeven namelijk geen investeringen gedaan te worden in enige bedrijfsruimten. Een computerkamer, berging of vliering kan op heel eenvoudige wijze omgebouwd worden tot een volwaardig kantoor. Er zijn echter wel een paar belangrijke aandachtspunten waar aan gedacht moet worden.
Lees verder »   Reageer »
Door: Sander Wijdemans, 14 juli 2017, 00:00 uur

Hoe kies ik het juiste boekhoudprogramma?

Begin deze maand schreef ik al het artikel 'Gebruik jij al een urenregistratieprogramma?' waarin ik jullie heb verteld over de vele voordelen die het gebruik ervan voor mij heeft opgeleverd. Vandaag probeer ik jullie meer te vertellen over hoe je de juiste keuze maakt voor jouw boekhoudprogramma. Er zijn immers ontelbaar veel boekhoudprogramma's beschikbaar tegenwoordig. De één nog uitgebreider dan de ander. Het kiezen van het juiste pakket kan daardoor een lastige klus zijn.
Lees verder »   Reageer »
  09 - 08 - 2017
  Scenarioplanning; wat, waarom en hoe?
  02 - 08 - 2017
  Onopvallend opvallen: sponsoring, product-placement en originele relatiegeschenken
  21 - 07 - 2017
  Een bedrijf aan huis starten doe je zo!
  14 - 07 - 2017
  Hoe kies ik het juiste boekhoudprogramma?
  05 - 07 - 2017
  Alles wat je moet weten over een zakelijke autoverzekering
  01 - 07 - 2017
  Gebruik jij al een urenregistratieprogramma?
  14 - 06 - 2017
  Een huis verkopen moet voordeliger worden
  09 - 06 - 2017
  Overstappen van zakelijke energieleverancier: de fabels en feiten op een rij
  17 - 05 - 2017
  5 basisregels voor een nieuw logo
  10 - 05 - 2017
  Orde en chaos
 
1  2  3  4  5   ... 16
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken