Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Guust Swarte, 23 juni 2011, 16:04 uur

Help ik heb een uitvinding gedaan!

 

In mijn praktijk komen regelmatig uitvinders langs. Die vragen me dan wat ik van hun uitvinding vind. Vaak willen ze er rijk mee worden. Ze hebben dan al heel veel geld geinvesteerd in hun uitvinding. Soms ligt er een prachtig prototype op tafel. Het komt ook voor dat de accountant berekeningen heeft gemaakt over de gouden bergen en omvang van de markt. 
Toch worden uitvinders maar zelden rijk. Wat is er aan de hand?


1. De meeste uitvinders reageren op actuele gebeurtenissen. Is er een EHEC bacterie gevonden, dan heeft de uitvinder een oplossing. En de uitvinder staat daarbij niet alleen. Honderden andere uitvinders hebben tegelijk ook een oplossing voor EHEC bedacht. De uitvinder is dus maar zelden uniek;

2. Een uitvinding productierijp maken en opschalen kost veel tijd en geld. Het ontbreekt de meeste uitvinders daaraan;

3. Als je als uitvinder investeert in het ontwikkelen van de markt, weten je concurrenten ook waar je aan bezig bent. Het bestaande bedrijfsleven is veel sneller in staat om een werkend apparaat te produceren. Ze beschikken ook over kanalen om hun alternatief met succes op de markt te brengen.
Misschien moet een uitvinder doen waar die goed in is: uitvinden. Niet proberen van één uitvinding rijk te worden, maar honderden uitvindingen doen en verkopen tegen een redelijke prijs. Opgeteld kan dat een heel goed belegde boterham opleveren. Ben je uitvinder en wil je er succes mee halen, kijk dan eens bij de NOVU, de Nederlandse Orde van Uitvinders.



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken