Ondernemen met de beste ondersteuning

Weblog

Met een ansichtkaart meer bezoekers naar uw webshop of website

Door: Danny Bijl, 22 juni 2013 - Meer bezoekers genereren naar uw webshop of website is voor veel ondernemers en webwinkeliers een belangrijke punt. U heeft veel mogelijkheden om bezoekers naar uw webshop of website te genereren, waarvan u vast en zeker bekend bent met enkele kanalen. De bekende kanalen voor u zijn waarschijnlijk Google Adwords, SEO, affiliate marketing, e-mailmarketing en meer. Maar wist u dat u door offline en online marketing ook goed kunt scoren om meer bezoekers naar uw webshop of website te genereren?



Belangrijk is om op verschillende manieren de aandacht van potentieel klanten te trekken en één van de mogelijkheden daarbij is door middel van een ansichtkaart of direct mail kaart. Het principe is heel simpel. U stuurt een kaart met uw boodschap of actie naar uw klanten. De kaart kunt u volledig laten personaliseren waardoor uw kaart persoonlijk overkomt. Op de kaart kunt u een actiecode vermelden waardoor u goed kunt meten hoeveel klanten van u hebben gereageerd op uw mailing. Door op de kaart een unieke URL te vermelden die u alleen via de kaart communiceert kunt u in Google Analytics exact zien hoevel bezoekers er via de kaart naar uw site komen en kunt u het gedrag van deze bezoekers goed meten. U kunt in plaats van een unieke URL ook een QR code gebruiken op de kaart. Door het scannen van de QR code komen uw klanten gelijk op de speciale landingspagina terecht. Ook door het toepassen van een QR code kunt u goed meten wat de impact is van uw mailing.

Het sturen van een kaart heeft buiten extra bezoekers nog een ander groot voordel. Uw klanten en potentieel klanten krijgen een fysieke kaart in handen, iets wat persoonlijk aan hen gestuurd is. Uw kaart trekt zo de aandacht doordat deze minder snel wordt vergeten dan een e-mail in de inbox of een advertentiebanner online. U heeft er zo een extra kanaal bij wat zorgt voor binding met uw klanten en een goede mogelijkheid om uw klanten via meerdere kanalen te bereiken. Juist de kracht van een crossmediale benadering biedt voor u als ondernemer goede kansen om de aandacht te trekken van uw klanten en zo gericht te werken aan uw branding.

Met dit artikel hoop ik u geinspireerd te hebben om op een creatieve manier na te denken meerdere kanalen te benutten om de aandacht van uw klanten te trekken en zo gericht te werken aan meer omzet. Veel succes en plezier met uw onderneming.

Artikel geschreven door:
Vincent,  online marketeer bij VirtualPrinter.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Joos Geerts

27-06-2013 10:12  |  

Onze klanten ontvangen regelmatig een kaartje wanneer de actualiteit daartoe aanleiding geeft en dit leidt duidelijk tot meer respons dan alleen online actie.

Goodtoys

15-10-2014 22:22  |  

Wij gaan zeker onze klanten een kaartje sturen. Bedankt voor de tip.. goodtoys

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.