Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: John Welzen, 06 september 2016, 00:00 uur

Simpeler kosten besparen bestaat niet!

 

Voor alle ondernemers die het onder andere moeten hebben van externe klantbezoeken is deze korte blog een must! Want meer met minder kosten is meestal een item dat tot de verbeelding spreekt. Ik neem u even mee in de wereld van live online dienstverlening.

Ik heb er lang over nagedacht of ik in mijn blog nog met een rekenvoorbeeld moet komen. Dat komt vaak zo belerend over. Toch wil ik u een simpel rekenmodel niet onthouden. En ja, sorry, maar ik ga dan even uit van mijn eigen product en prijs van www.zoemeurope.eu . Hopelijk vindt u dat voor deze ene keer goed?

Een schouderklop en ferme handdruk, inclusief een lekkere bak koffie kan niet online, dus daarvoor moet je daadwerkelijk bij de klant zelf zijn. Maar, als je zoiets hebt van: "ik wil mijn klant graag spreken en hem/haar een en ander laten zien/ presenteren, maar dat hoeft niet per sé op locatie, dan bent u in deze blog goed geland.

Ja, u weet het, ik ben de meneer van Zoem Europe afstandscommunicatie, en niet alleen omdat ik dat software product graag onder de aandacht breng (wat trouwens heel leuk is om te doen) maar vooral om de ogen te openen van veel ondernemers die nog steeds de "innovatieve"sprong naar video communicatie software moeten maken.Terwijl ze een groot deel van het "greedschap" al in huis hebben. Daar kom ik dan met mijn rekenvoorbeeld. Stel u neemt een jaarlicentie van Zoem Europe en u betaalt € 239,- om een héél jaar lang onbeperkt op afstand te communiceren. Inclusief support en in HD (genoeg reclame!). Dus ook met uw klanten of prospects. Van één op één gesprekken tot één op velen met groepen. U treft de mensen online achter uw PC/laptop of tablet. Hoe snel heeft u dat geld weer terug verdiend?

Stel u rijdt totaal 30 km (heen en terug) naar één klant of prospect (is toch een kort ritje niet?) en uw auto gebruikt 1 liter per 15km (zuinig genoeg?). Stel de benzine kost € 1,50 per liter. Zo'n klantbezoek kost u aan benzine voor dat ene gesprek 2 liter, oftewel € 3,-. Nog los van de reistijd die verloren gaat, verdient u na 80 klantbezoeken de investering alweer terug (80 x € 3,- = € 240,-). Stel u bezoekt 30 klanten per maand dan is uw investering in Zoem in één kwartaal terugverdiend. Kortom, het loont om meer op afstand te doen. Tegenwoordig kan iedereen op elk device meedoen en beschikt iedereen over een stabiele tot zeer goede (wifi of 4G) verbinding. Kortom, alleen al de reistijd effectiever benutten voor klantcontacten loont al enorm. Meer doen in minder tijd. That's it!

Uiteraard kan niet alles online, maar klanten waarderen het als u kort en krachtig een online meeting heeft dan altijd op bezoek willen komen. Dat geldt zeker voor prospects. Het past ook prima bij de huidige tijd van communiceren. Bovendien wijst onderzoek uit dat online meetings sneller to the point komen (minder geleuter over weer en files) en als effectief worden ervaren. Ik weet het, niet alles kan eventjes online voor de webcam en vaak is het daadwerkelijk bezoeken van uw klant een must. Maar maak het voor uzelf hybride. Weet dat u tijd bespaart, geld bespaart en er ook nog een tevreden klant aan over houdt. En last but no least kunt u ook het gesprek opnemen waarna u en de klant het nog eens terug kunnen kijken. Onbekend maakt onbemind, dus schakel die webcam in, neem goede software en duik in de wereld van live online klanten support! Het werkt. Succes :)



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
Poll
Graag zou ik meer willen weten over webcam support en presentaties online?
Nee, ik weet alles al
Ik bekijk eens of dat iets voor mij is
Ik zou graag een live demo willen hebben
Kan ik eens gratis uitproberen?
Ik doe mee, waar kan ik bestellen.
 
 
Over de auteur:
John Welzen is oprichter en CEO van Zoemeurope.eu

Hij is een specialist op het gebied van interactieve internet communicatie in de meest brede zin van het woord. Van vergaderen en leren via internet, tot en met live webinar en videoconferencing. Daarnaast heeft hij in het verleden naast ondernemerschap ook veel ervaring opgedaan in leidinggevende en commerciële functies.

Met zijn blog wil hij zijn kennis en ervaringen delen met ondernemers, maar deze ook triggeren om goede discussies op gang te krijgen. Dat zal op de diverse terreinen van het ondernemerschap plaatsvinden. Van businessplan tot social media en van financiering tot live internet communicatie.
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 248.14 0.61 %
Stijgers Dalers
Value8 5.33  5.8 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.02  -3.3 %
Beter bed 14.54  -2.4 %
Meer beurs