Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Danny Bijl, 11 juni 2015, 00:00 uur

Als kleine ondernemer hoog scoren in Google?

 

Elke ondernemer die serieus aan de gang wilt gaan met zijn website of webwinkel heeft wel eens over SEO oftewel zoekmachine optimalisatie nagedacht. Maar zoekmachine optimalisatie is toch erg duur? Niets is minder waar, want ook voor de kleine ondernemer is zoekmachine optimalisatie interessant.
 
Het is namelijk een fabeltje dat alleen bedrijven en ondernemers met een groot budget in aanmerking komen voor zoekmachine optimalisatie. Maar wat zijn nu eigenlijk precies de voordelen van SEO?


Voordelen van zoekmachine optimalisatie
Voor veel ondernemers is zoekmachine optimalisatie een vage marketingterm. Zoekmachine optimalisatie is het proces waarbij een website of webwinkel geoptimaliseerd wordt om beter te kunnen scoren in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.
 
Zoekmachine optimalisatie is bij voorkeur een maandelijks proces om zo maximale resultaten te kunnen behalen. Met zoekmachine optimalisatie richt je op de gratis zoekmachine resultaten in de zoekmachines en zorg je voor lange termijn resultaten. Hieronder vindt je nog meer voordelen van zoekmachine optimalisatie:
 

  • 80% van alle online sales worden gegenereerd dankzij de zoekopdrachten in zoekmachines
  • Ongeveer 85% van de internetgebruikers via een zoekmachine komt op een website
  • Zoekmachine optimalisatie is een kosteneffectieve strategie die een hoge ROI oplevert
  • Met zoekmachine optimalisatie kun je lange termijn resultaten neerzetten
  • 85% van de internetgebruikers beschouwt een merk met een toppositie in de zoekmachine als een topmerk en klikt sneller op de link
  • De meeste gebruikers kijken niet verder dan de top 30 van de zoekresultaten.
  • Gebruikers die uw website vinden via de zoekresultaten zijn vaak kwalitatief zeer waardevolle bezoekers, omdat ze gericht gezocht hebben
 
Waarom is het goed om te investeren in zoekmachine optimalisatie?
Veel ondernemers vragen zich af waarom ze niet beter in online adverteren moeten investeren in plaats van zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie investeer je in de lange termijn resultaten. De combinatie van goede kwalitatieve lintbuilding en SEO zorgt voor zeer sterke rankings in de zoekmachine resultaten.
 
Linkbuilding is de kern van zoekmachine optimalisatie en zonder kwalitatieve backlinks zal het lastig worden en veel tijd kosten om hoger in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google te komen. Echter het verkrijgen van goede en relevante backlinks kan een hels karwei zijn, maar er zijn genoeg SEO bedrijven die je hierbij kunnen helpen.
 
Door op maat gemaakte oplossingen te bieden aan bedrijven en ondernemers is zoekmachine optimalisatie voor iedereen en elk budget mogelijk.
 
Investeren in zoekmachine optimalisatie staat gelijk aan investeren in lange termijn resultaten. Met zoekmachine optimalisatie verzeker je van goede plekken in de zoekresultaten en ben je op de lange termijn minder budget kwijt, dan wanneer je in online adverteren gaat investeren. Daarnaast is het altijd nog maar de vraag of de bezoekers vanuit advertenties daadwerkelijk converteren in telefoontjes, verkopen of offerte-aanvragen.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met WebniQ.nl.



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Elia Autgustijn  |   | 
11-06-2015
 | 
14:29 uur
Leuk om te zien dat een van mijn coachingklanten heeft mogen meewerken aan dit artikel. Goed gedaan Sander! Geeft aan dat je veel hebt geleerd van mijn sessies.
Timeforest  |   | 
28-07-2015
 | 
10:03 uur
Helemaal mee eens en ik durf zelfs te stellen dat 9 van de 10 mensen niet eens verder kijkt dan de eerste pagina.
Peter  |   | 
10-08-2015
 | 
20:55 uur
Zeker mee eens dat SEO en linkbulding zeer belangrijk zijn, dus ook de moeite waard om in te investeren. Daarnaast mogen we word-of-mouth natuurlijk ook niet over het hoofd zien!
Natuurlijke Deodorant  |   | 
24-08-2015
 | 
20:47 uur
Seo is zeker belangrijk voor je omzet en dus zeker de moeite waard om in te investeren maar de vraag is hoe weet je zeker dat je een goede partij in zee gaat? Voor je het weet ben je door je budget heen en ben je er weinig of niets mee opgeschoten.
Bas  |   | 
21-05-2016
 | 
19:04 uur
Hoi Danny,

Goed artikel. Mag ik vragen hoe je aan de cijfers komt?

Bij voorbaat dank!

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs