Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Merel de Valk, 11 april 2015, 00:00 uur

Stickers kopen voor uw wagenpark: do's & don'ts

 

Autoreclame is nog altijd een van de meest effectieve vormen van bedrijfsreclame. Variërend van belettering tot innovatieve carwrapping. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde bedrijfsauto al gauw vele duizenden kilometers per jaar aflegt waarvan 70% op snelwegen. Uitgerekend naar het aantal ‘Opportunities To See’ scoort autoreclame meer dan 4 miljoen contacten per jaar (Bron: Sibon). Wat zijn nu de do's & don'ts op het gebied van autoreclame?

Stickers kopen: online vs offline
Het is altijd verstandig om te zoeken naar een goede deal voor uw stickers. U kunt overal stickers kopen, zowel online als offline. Beide opties kunnen voor- en nadelen hebben. Zo kunt u bij een fysiek bedrijf ook terecht om de stickers te laten bevestigen op de auto's en kan er in sommige gevallen een vertegenwoordiger bij u op bezoek komen voor advies. Het nadeel is dat dit aankoopproces meer tijd in beslag neemt en de prijs daardoor vaak een stuk hoger ligt dan wanneer u kiest voor een internet aanbieder. Maar is de kwaliteit dan wel hetzelfde? Een terechte vraag. Dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn, maar als u weet waar u moet zoeken kunt u vanuit uw kantoor tijd en geld besparen!

Kies een B2B leverancier
Uw bedrijf heeft andere wensen dan een particulier. De juiste keuze maken blijft lastig, omdat u er vaak pas na verloop van tijd achter komt wat de kwaliteit van de inkt en de folie is. Vraag daarom eens een proefsticker aan of bekijk de referenties van uw sticker aanbieder. Een goede tip wanneer u online autobelettering wil afnemen is: kies voor een webwinkel die stickers voor de zakelijke markt maakt. Zo weet u zeker dat dit bedrijf de juiste expertise en ervaring in huis heeft om u optimaal te kunnen helpen.

Een sticker is toch een sticker?
Ja en nee. Op het eerste gezicht wel, maar er komt een tijd dat de stickers die worden aangebracht op de voertuigen van uw bedrijf er weer af moeten. Dit kan het moment van inruilen zijn, maar ook bij schade of een restyling van uw logo of huisstijl. Wanneer u een mindere kwaliteit folie heeft aangeschaft, kan dit veel ellende veroorzaken van zeer veel lijmresten tot zelfs beschadigingen bij verwijdering van de stickers. Ook kan de kleur bij een sticker door diverse redenen al snel vervagen en komt u er achter dat u een miskoop te pakken heeft. Ga dus niet alleen op de laagste prijs af.

Besparing op inkt
Een ander punt waar aanbieders op kunnen besparen bij het printen van stickers is de inkt. Regelmatig wordt goedkope inkt op hoge snelheid geprint om zo een lage prijs te kunnen aanbieden. Deze bepaalt voor een groot deel de prijs van de sticker. Originele inkt is veel voller van kleur en wanneer er op normale snelheid word geprint komt er ook voldoende inkt op uw sticker en zal deze dus veel langer kleur echt blijven. Zo knalt uw uiting er ook daadwerkelijk uit!

Online trends
Een nieuwe trend is het samenstellen van stickers via uw mobiele telefoon. Steeds vaker kiezen stickerleveranciers ervoor om hun webwinkel mobiel geschikt te maken of een aparte app te ontwikkelen. Hier profiteert de klant uiteraard van, aangezien ze voortaan waar en wanneer dan ook een bestelling kunnen plaatsen. Niet langer bent u aan uw kantoor gebonden om uw logo op een sticker uit te laten werken. Het enige wat u hiervoor nodig heeft is een geschikte mobiele telefoon met internet abonnement en uw te bedrukken logo op uw telefoon. Een verbinding via de cloud met uw afbeeldingen is dan uiteraard gewenst.

Wat zijn uw ervaringen?
Het is dus zeker de moeite waard om verschillende stickerleveranciers te vergelijken, niet alleen voor de prijs maar ook voor de kwaliteit van de stickers en de inkt. Op die manier weet u zeker dat u voorlopig vooruit kunt met de stickers en komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan. Zijn er nog meer zaken om rekening mee te houden? Laat dan uw reactie achter voor alle lezers van BriskMagazine.



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs