Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Arbotips voor uw bedrijfsverhuizing

Reactie: Goed artikel. Berdijfsverhuizingen zijn vaak logistiek gezien erg lastig. Het wekt ook stress op voor de werknemers. Al is het vaak wel om naar een betere plek te gaan. Ik zal dit artikel zeker gebruiken bij een verhuizing van mijn bedrijf.
Nicolas   |    |  7 juni 2017

Verzoek tot uitstel einddatum beslissing bestemming pensioen in eigen beheer

Reactie: Waarom wisten de ondernemers het nog niet als de Wet al in 2016 door de Tweede Kamer werd aangenomen. Welke voorlichtingstaak zagen accountants en belastingadviseurs voor zichzelf in het afgelopen jaar. De vakliteratuur stond er vol mee. Nu ineens zielig doen door Aukje de Vries (VVD) MKB en ZZP is wel heel erg teleurstellend over de rol die zij bij de belangenbehartiging spelen. Wees blij dat de knoop eindelijk is doorgehakt en er wordt doorgepakt.

C.Dorlijn   |    |  7 juni 2017

Personeel is grootste dief

Reactie: Hoe is het met de ontvreemdingen door personeel ? :-)
Jules Schneiders   |    |  6 juni 2017

'Einde eenmanszaak in zicht'

Reactie: geen bv blijf gewoon eenmanszaak voordeel is je betaald je belasing direct...(rest is netto voorjezelf) heb er persoonlijk geen problemen mee dat de zefstandigen aftrek verdwijnt..is een makelijke oplossing voor gewoon 30% minder wit werken, en gewoon 30% zwart ...gaan ze vanzelf wel merken hoeveel dat gaat kosten aan belasting inkomsten...
westerveld totaal afbouw   |    |  29 mei 2017

Zzp’er met hogere omzet kiest voor leaseauto

Reactie: of ze kiezen voor een youngtimer :-)
Anthon   |    |  25 mei 2017

5 basisregels voor een nieuw logo

Reactie: Dit verhelderend artikel geeft een prima inzicht in het belang van een sterk logo...thnx
John   |    |  22 mei 2017

Steel het hart van uw klant door klantgericht te ondernemen

Reactie: Wat men zich ook moet afvragen binnen een organisatie is het volgende: is de klant bereidt om te betalen voor het werk ik doe? Met andere woorden: is het proces en/of de taak noodzakelijk voor het product van de klant? Indien dit niet zo is, dien je het intern proces aan te passen of zelfs af te schaffen.
Br   |    |  21 mei 2017

De vijf belangrijkste digitale trends voor het komende decennium

Reactie: Met name voor virtual en augmented reality zal er een grote toekomst zijn. Ongekend hoeveel daar op dit moment in geÔnvesteerd wordt. Over een paar jaar hoef je de deur niet meer uit voor een bijna identieke shop-/reis-/sportervaring.
David   |    |  18 mei 2017

'Einde eenmanszaak in zicht'

Reactie: Een advertorial brengen als nieuws??
NIET netjes, Brisk!
Renťe DaniŽls   |    |  9 mei 2017

'Einde eenmanszaak in zicht'

Reactie: Voor mij werkt een BV prima. Voordelen zijn ook: Gemakkelijk zaken doen. Klanten lopen minder risico's en hebben minder rompslomp. Anders dan in box 3 wordt Vermogen in een bv niet belast.
foppe   |    |  8 mei 2017

Zzp’er verward door belastingregels zakelijk bellen

Reactie: Wij hebben die vraag ook regelmatig ontvangen van bezoekers. Beste advies is inderdaad gewoon 2 verschillende soorten sim-kaarten. Scheelt veel problemen.
Teliva   |    |  8 mei 2017

Handbagagerekken in vliegtuig overvol door dure ruimbagage

Reactie: Ik heb net een visum aangevraagd op https://www.visumaanvragen.org. Lekker makkelijk en snel.
romy   |    |  4 mei 2017

'Einde eenmanszaak in zicht'

Reactie: De BV is zooo passť...... Afgescheiden vermogens en beperking van civiele aansprakelijkheden zijn ook te realiseren via een LTD, een stichting, een Commanditaire Vennootschap. Sneller en goedkoper op te richten, goedkoper en meestal simpeler in onderhoud. Met het voordeel dat er geen publicatieplicht is. En niet het gedoe dat ZZP-ers hun in de BRP opgenomen prive-adres niet kunnen scheiden van het in de KvK opgenomen zakelijk adres incl je BSN nummer..... Accountants houden van BV's, zij zien hun markt liever niet verdwijnen.... Voor de fiscale effecten maakt de rechtsvorm niet meer zoveel uit, fiscale transparantie zorgt ervoor dat de UBO (uiteindelijke eigenaar) bij de fiscus bekend moet zijn. En waarom ook niet. Maar de wet DBA - die geen lang leven zal hebben - is niet zomaar van toepassing op genoemde rechtspersonen. Laat je goed adviseren door bijv. onafhankelijke fiscaal-juristen en notarissen die niet een commercieel belang hebben zoals accountants. Succces!
Peter   |    |  30 april 2017

'Einde eenmanszaak in zicht'

Reactie: Ik zou zeggen, ga naar de website van VRB en je begrijpt de reactie en het financiŽle belang van de heer van Rijswijk. Mijn ervaring en beleving is dat het allemaal wel meevalt en er niet massaal wordt overgestapt naar een BV.
Arie   |    |  29 april 2017
7  8  9  10   ... 105
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs