Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Zelfstandig winkelier heeft het gehad met de koopzondag

Reactie: En waarom zou de overheid zich hier mee bemoeien? De Christelijke Zondag als rustdag heeft in dit grotendeels atheistische land toch weinig draagvlak meer. Waarom zou de overheid ons dit dan af moeten dwingen, mede gelet op het principe van scheiding van kerk en staat?

Cruciale zaken als zorg en nutsvoorzieningen laat de overheid maar al te graag over aan 'de marktwerking', maar tegen dit soort pietluttigheden blijft men zich wel graag aanbemoeien...!?? Kom op zeg.

Wil je als ondernemer open zijn, dan ben je toch lekker open, wil je het niet, dan niet. De meeste burgers (ik in ieder geval wel) zijn voor! Is toch alleen maar lekker dat je op die maar 2 dagen dat je vrij bent ook de 2e dag lekker kunt winkelen, boodschapjes kunt doen, klussen etc.

Ik vermoed dat deze kift vooral word georganiseerd door ondernemers die zelf liever niet op zondag open zijn, maar hun medeondernemers die extra omzet niet gunnen.

We zijn toch een 'vrij'? land. Laat de ondernemer zijn eigen weg kiezen en de marktwerking doet de rest.

Gr.
Ronald
Ronald   |    |  7 april 2011

Strijd om titel Beste Winkels van Nederland weer losgebroken

Reactie: Ben benieuwd wie er gaat winnen dit jaar.
Posters   |    |  6 april 2011

Vroege inzet verzekeringsarts kan uitval zieke werknemers voorkomen

Reactie: Samenwerking en uitwisselen kennis door huisarts en specialisten maakt dat de rol van de bedrijfsarts wordt gemangeld.
Juist de informatieverstrekking van huisarts en specialist richting bedrijfsarts dient beter gestroomlijnd te verlopen. Snel overleg wordt nu juist vertraagd door administratieve afwikkeling akkoordverklaring werknemer.
Hans   |    |  4 april 2011

Jellinek Retreat trekt vooral ondernemers

Reactie: Een bijzonder interessant en goed geschreven artikel, maar ik vond een andere site met nog veel meer informatie over dit onderwerp http://www.medical-tourism.eu
MedischToerisme   |    |  1 april 2011

Checklist: Wetswijzingen voor ondernemers per 1 juli 2010

Reactie: Ik wil u bij deze vriendelijk danken en zeker de heer ADIL LARIJ die nij correct te woord heeft gestaan.Mr .Drs Jansen Ronnij
Ronnij   |    |  31 maart 2011

MKB heeft crisis beter doorstaan dan grote bedrijven

Reactie: De crisis is nog niet eens begonnen :-) :-) :-)
Gekke henkie   |    |  31 maart 2011

Hennie van der Most geeft zijn visie op de BV Nederland

Reactie: Ik wacht wel tot de mediabubble die hennie van der most heet knapt...
Gekke henkie   |    |  31 maart 2011

Wat moet u nou met een iPad als ondernemer? (video)

Reactie: Ik heb inmiddels 3 Laptops versleten in 2 jaar tijd. Wat een stress dingen zijn dat.

Nu krijg ik na veeeeeel zeuren een iPad.
Ik gebruik privé ook Apple en heb nog nooit problemen gehad.
Theo   |    |  31 maart 2011

Hennie van der Most geeft zijn visie op de BV Nederland

Reactie: 'Er zijn mensen die iets willen doen, en er zijn mensen die iets willen zijn', zo benoemde Jaap Visser, in een interview met Ischa Meyer, de maatschappelijke tweedeling.Hennie van der Most is een 'doener' en vanuit deze positie geeft hij z'n visie op de bv Nederland. Hij wil een discussie uitlokken, zo las ik in zijn boek. Hoe zit het daarmee? Met die discussie! Nog weinig van gemerkt.De ideeen van Hennie worden niet ter discussie gesteld zolang de 'zijnners' zoveel macht hebben. Daar moet dus eerst wat aan gebeuren!
ab h. bouvy   |    |  30 maart 2011

MKB heeft crisis beter doorstaan dan grote bedrijven

Reactie: Dat familiebedrijven 'financieel' hechter in elkaar steken dan bedrijven met externe financiering is, in tijden van crisis, natuurlijk een groot voordeel.Echter, in tijden van voorspoed kan het tegenovergestelde het geval zijn.Bijv. bij de financiering van overnames. Er is echter een ander, zelden genoemd, aspect waarbij het familiebedrijf een voorbeeld is voor andere bedrijfsorganisaties, de 'betrokkenheid' van het
personeel. Deze betrokkenheid kan men in een cijfer uitdrukken en zo de kwaliteit van de organisatie meten. Neem het gemiddelde aantal 'verzuimdagen' van het afgelopen jaar en het gemiddelde aantal dienstjaren van de afgelopen 10 jaar. Bijv. 4.7. Zo kan elke organisatie haar eigen 'kwaliteit' meten.
ab h. bouvy   |    |  25 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Er zijn zo veel soorten verslavingen ... Mijn advies: doe er wel meteen iets mee (gesprek, arbo) als een ongemakkelijk gevoel je bekruipt bij het functioneren van een medewerker, maar je hoeft niet zelf de deskundige te zijn.
Pam   |    |  21 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Bert, ik ben het helemaal met je eens. Dat ze zichzelf kapot willen maken tot daar aan toe, maar sommige ondernemers kunnen zich maar net een vaste kracht permitteren en als die de boel dan in de maling neemt (want zo zie ik het) kan je bedrijf er ook mooi aan kapot gaan. Verslaafden zijn er vaak juist ster in hun verslaving te verstoppen en zelf heb je al genoeg aan je hoofd. Dan ook nog eens op je werknemers gaan letten of ze misschien verslaafd zijn? Waanzin! Dan kun je beter thuis gaan zitten en 10 kinderen nemen en je handje ophouden bij de soos......of een baantje nemen bij de overheid o.i.d.
Nee mevrouw Weijnen, u begrijpt er niets van!
Jeannette   |    |  20 maart 2011

Wat heeft u gestemd op 2 maart?

Reactie: vvd: stem altijd en in eerste plaats voor uw eigen portemonnee. en dan voor je eige spruitjes land. wat een verschrikkelijk dom volk zeg, ondernemers! ipv bruggen te slaan met allerhande mensen, solidair te zijn, gewoon maar domweg op die lulkoek van rutte en blonde greet stemmen. weinig verheffend, de benepen ondernemer in nl. zum kotzen! JdW
Jack de Weerdt   |    |  17 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Ingrid Weijnen kan lekker lullen. Weer zo iemand van de theorie die betaald wordt door de overheid waarschijnlijk. Werkgevers zijn niet voor niks werkgevers. Werken keihard aan iets wat ze zelf opgebouwd hebben met alle risico,s van dien, moeten ze nog al hun personeel in de gaten gaan houden ook. Dit soort onzin leren ze nu op de universiteiten e.d. Ga zelf eens iets opbouwen of beginnen ipv al dat theoretisch gelul. Als we allemaal dit zouden gaan doen bleven er weinig werkgevers over. En maar denken dat ze belangrijk zijn met hun mening. Ja, want ik heb er voor gestudeerd!!!! Zakkenvullers,sorry.
bert franken   |    |  17 maart 2011
105  106  107  108   ... 109
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken