Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Persberichten
 
10 maart 2015

Hoe is uw online reputatie, en die van uw bedrijf?

MediaMaze

De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Briskmagazine.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

U wilt online potentiële klanten bereiken, natuurlijk. En als u ze eenmaal bereikt hebt, dan wilt u hen een goede website tonen, om zo de kans zo groot mogelijk te maken dat deze bezoekers converteren naar klanten. Maar voordat deze conversie naar klant plaatsvindt, zal de potentiële klant online checken of u een betrouwbare en goede partij bent. Hier ligt dé mogelijkheid om twijfelaars en vergelijkers over de streep te trekken; met een goede, positieve en deskundige online reputatie.

Wat vormt de online reputatie?
 
Dé plek waar online reputaties gemaakt en gebroken worden is op Google. Wanneer mensen een zoekopdracht uitvoeren naar uw bedrijfsnaam, dan wilt u ervoor zorgen dat de resultaten op de eerste pagina in Google een goed en positief beeld geven van uw bedrijf. Het is deze eerste pagina in Google voor een zoekopdracht naar uw bedrijfsnaam, die uw online reputatie vormt. De getoonde zoekresultaten vormen een zeer blijvende aanwezigheid, in tegenstelling tot berichtgeving op social media. Dit betekent dat negatieve, neutrale én positieve berichten blijvend getoond kunnen worden op de eerste pagina. Aanwezige negatieve berichten kunnen hierdoor blijvend uw reputatie, conversie en daarmee omzet schaden, maar positieve berichten kunnen hierdoor óók blijvend uw reputatie, conversie en omzet verbeteren. Deze verhoogde conversie geldt overigens niet alleen voor webwinkels, maar net zo goed voor "offline" bedrijven; u checkt immers toch ook eerst even wat er over uw accountants-, fiscalisten- of assuradeurskantoor geschreven wordt voordat u met hen in zee gaat?

Een goede online reputatie

Wanneer potentiële klanten uw bedrijfsnaam ingeven in Google en de resultaten gevuld zijn met positieve nieuwsberichten, uw social media kanalen en eigen websites, gefeliciteerd, u hebt een goede online reputatie. Wanneer dit niet het geval is, en een deel van de getoonde pagina’s nietszeggend is (detelefoongids.nl en dergelijke websites) of ronduit negatief (negatieve nieuwsberichten, faillisementsdossiers van vóór een doorstart, etc.) dan kan "zoekmachine reputatiemanagement" een uitkomst bieden. 
 
MediaMaze
 
Door middel van zoekmachine reputatiemanagement kan MediaMaze uw bedrijf helpen bij het verbeteren van de online reputatie. MediaMaze zorgt ervoor dat positieve online uitingen prominentere posities innemen in de zoekresultaten, positieve óffline uitingen geoptimaliseerd online vindbaar worden gemaakt en negatieve online berichten minder aanwezig zijn in de zoekresultaten. Wanneer u, of uw bedrijf, lijdt onder negatieve online berichtgeving, én wanneer uw neutrale/nietszeggende online reputatie een opkikker kan gebruiken staat MediaMaze u graag bij. Door de jarenlange ervaring van MediaMaze op het gebied van zoekmachine reputatiemanagment kunt u erop vertrouwen dat dé specialisten op dit vakgebied voor u aan het werk gaan. 
 
U kunt telefonisch (020-2215827) en per mail (info@mediamaze.nl) contact opnemen met Willem van Lynden voor een vrijblijvende afspraak.
 


 
Doorsturen »  Reageer » 


 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken