Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
18 oktober 2011
 

'Nederlandse bedrijven missen Steve Jobs mentaliteit'

 
 

Nederland is ondernemend, maar niet bijster innovatief, blijkt uit het internationaal onderzoek de Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Verliezen ondernemers van nu het vermogen te innoveren of ontwikkelt de rest zich sneller en beter?

"Voor Nederland is innovatie belangrijk omdat het de motor is achter onze economie," vertelt innovatieadviseur Paul van der Voort in 'Het innovatieboek'

Toegevoegde waarde
Samen met organisatieadviseur Frank van Ormondt biedt hij in dit boek inzichten op het het complete innovatiespectrum.  Ze gaan in op onder andere businessmodel-innovatie, productinnovatie, procesinnovatie, marktinnovatie en duurzame innovatie. Bovendien maken ze inzichtelijk hoe ondernemers hun organisatie structureel innovatiever kunnen krijgen.

Steve Jobs mentaliteit
"Wat wij erg belangrijk vinden, is meer samenhang aan te brengen in de uiteenlopende innovatiethema's: van creativiteitstechnieken en co-creatie tot visie-ontwikkeling en innovatieve cultuur," licht Van Ormondt verder toe. "Dat is wat volgens ons nog ontbreekt in het Nederlandse bedrijfsleven; de Steve Jobs mentaliteit."

WIM
Voor elk aspect van innovatie reiken ze in het boek diverse concepten aan, die geïllustreerd worden met spreuken, figuren en actuele voorbeelden van onder meer Lego, Nike, TomTom, Linux en Apple. Verder introduceren Van der Voort en Van Ormondt een nieuw praktijkgericht raamwerk: Het WIM-model. WIM staat voor de drie lagen van het gehele innovatiegebied: Waardecreatie, Innoveren en - net zo belangrijk, maar vaak onderschat - Management van innovatie.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Yeezy kopen  |   | 
14-04-2017
 | 
22:03 uur
Interessant! Klopt wel een beetje. Zie Nederlandse sneaker producenten niet snel met een Kanye West samenwerken vor zo'n top schoen als de yeezy's.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken