Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 juni 2011
 

Sociale media stimuleren omzet

 
 

Bedrijven gebruiken sociale netwerken, blogs, microblogs en forums steeds meer om nieuwe klanten binnen te halen. In 2010 wist 48 procent van de Nederlandse bedrijven nieuwe klanten te winnen via zakelijke sociale netwerken. Een jaar later is dit percentage gestegen tot 57 procent.

Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van Regus onder meer dan 17.000 managers en bedrijfseigenaren in 80 landen. Het onderzoek laat verder zien dat wereldwijd meer bedrijven sociale media inzetten als kanaal om contacten te onderhouden met bestaande klanten en hen te informeren (52 procent). In Nederland is dit percentage zelfs 61 procent. 

Budget

63 procent van de bedrijven in Nederland moedigt hun werknemers aan om deel te nemen aan sociale netwerken zoals LinkedIn, vergeleken met 53 procent wereldwijd.
Wereldwijd is er een toename van zeven procent in het aantal bedrijven dat nieuwe klanten binnenhaalt via sociale netwerken. 39 procent van de bedrijven wereldwijd en 41 procent van de Nederlandse bedrijven besteedt tot twintig procent van hun marketingbudget aan sociale media-activiteiten. 

Fan of volger

Eduard Schaepman, algemeen directeur Regus Benelux: "De crisis heeft ervoor gezorgd dat bedrijven op alle gebieden kritischer zijn gaan kijken naar de traditionele manieren van werken. Van supply chain management, ‘leanere’ werkmethoden en cloud computing tot intensiever gebruik van videocommunicatie en het inzetten van nieuwe marketingtools. Met name in Nederland maken steeds meer bedrijven gebruik van nieuwe kanalen om de loyaliteit van bestaande klanten te verhogen en nieuwe klanten te werven. Maar liefst zeventien procent van de gebruikers van sociale netwerken is fan, volger of vriend van een bedrijfspagina of -profiel." 

Onmisbaar medium

Sociale netwerken hebben zich ontwikkeld tot een onmisbaar medium. Het overgrote deel van de bedrijven in Nederland (80 procent) en wereldwijd (74 procent) beaamt dat marketingstrategieën niet kunnen slagen zonder daarbij sociale media in te zetten. Toch benadrukken Nederlandse bedrijven (56 procent) en internationale bedrijven (61 procent) dat er een evenwicht tussen de verschillende kanalen nodig is, waarmee zij bevestigen dat marketingcampagnes volgens hen niet werken zonder een combinatie van traditionele en nieuwe technieken.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs