Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 september 2010
 

Kabinet vergeet zzp'ers in belastingplan

 
 

FNV Zelfstandigen Bouw wil verhoging van de zelfstandigenaftrek. Anders dreigen zzp'ers erop achteruit te gaan. Nu helpt het demissionaire kabinet alleen de grote ondernemer, want die krijgt een douceurtje in de vorm van verlaging van de vennootschapsbelasting. 

De zzp'er gaat erop achteruit, want de zelfstandigenaftrek wordt niet eens geïndexeerd, aldus voorzitter Charles Verhoef van FNV Zelfstandigen Bouw. 

Ondernemersstimulans
Het lijkt zo mooi in de Miljoenennota: het ondernemerschap krijgt een stimulans! En wel door verlaging van de vennootschapsbelasting. "Onze leden schieten daar niks mee op," zegt Verhoef. "Als je geen BV hebt, betaal je geen vennootschapsbelasting. En verreweg de meeste zzp'ers, zeker in de bouw en hout, hebben gewoon een eenmanszaak." 

Achteruitgang

De grote ondernemer wordt dus wel geholpen; de kleine niet. Meten met twee maten. FNV ZBo ergert zich eraan dat voor 2011 zelfs geen indexatie van de zelfstandigenaftrek is voorzien. Verhoef: "Dat is voor zzp'ers feitelijk een achteruitgang. Daarom pleiten wij voor een verhoging van de zelfstandigenaftrek. En dan met méér dan de indexatie, want veel zzp'ers hebben de klappen van de economische recessie opgevangen. Daar mag wel iets tegenover staan."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken