Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 april 2018
 

Mobiliteit op de arbeidsmarkt goed voor werknemer én werkgever

 
 

De inzet van arbeidsmobiliteit lost verschillende uitdagingen op

Medewerkers wisselen in de huidige economie veelvuldig van baan, waardoor duurzame inzetbaarheid meer focus dient te krijgen binnen organisaties. Tegelijkertijd vragen economische en technologische ontwikkelingen flexibiliteit en wendbaarheid van organisaties.

HR staat daardoor voor een uitdaging. Door arbeidsmobiliteit – veranderen van werkgever, beroep en/of regio op de arbeidsmarkt – op te nemen in het HR-beleid kunnen organisaties hierop inspelen. In het whitepaper ‘De arbeidsmarkt in actie’ toont FastFlex dat arbeidsmobiliteit een groot deel van de oplossing vormt voor zes veelvoorkomende HR-vraagstukken.

Arbeidsmobiliteit
De inzet van arbeidsmobiliteit lost verschillende uitdagingen van HR-managers op. Het draagt bij aan de employability en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Daarnaast kampen steeds meer organisaties met wervingsproblemen, zeker in de IT-branche. Door flexibel om te gaan met medewerkers, werkzaamheden en klussen maken organisaties een efficiëntieslag, bijvoorbeeld door een community te starten en deze in te zetten tijdens pieken van drukte of grote bedrijfsveranderingen. Ook internationaal werven en baan-baanmobiliteit behoren tot de mogelijkheden.

Blijvende verandering
Niels Huismans, Business Development Manager bij FastFlex: "De arbeidsmarkt blijft veranderen. Het is zaak dat organisaties meebewegen, maar het is nog veel beter als zij anticiperen op wat er komen gaat. De inzet van arbeidsmobiliteit is daar een voorbeeld van. Natuurlijk kan dit ook risico’s met zich meebrengen, zoals kennislekken, continuïteitsproblemen en onzekerheid onder medewerkers. Te weinig mobiliteit zorgt echter dat organisaties voor een groeiende wervingsuitdaging staan en dat medewerkers gedemotiveerd raken. Arbeidsmobiliteit is van toegevoegde waarde voor werkgever én werknemer, zolang de juiste balans maar wordt gevonden en er wordt gehandeld vanuit een strategisch plan."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken