Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 januari 2018
 

Omzetgroei van 3,2 procent voor supermarkten

 
 

De supermarktomzet is in 2017 gestegen met 3,2 procent naar 35,58 miljard euro (34,49 miljard in 2016). Mede door het toenemende belang voor online winkelen werd er in 2017 per kassabon 6,3 procent meer afgerekend ( 22,53 in 2016 en  23,91 in 2017).

Het aantal uitgegeven kassabonnen 2017 daalde met 2,9 procent. De online omzet steeg in 2017 met 48 procent (t/m week 48). De online supermarktomzet was bijna  1,1 miljard euro in 2017.
 Gekeken naar de maand december van 2017 (week 49 t/m 52), dan is er een stijging van de supermarktomzet zichtbaar van 6,9 procent.
 
Feestdagen
In de Kerst en Oud & Nieuw weken 51 en 52 steeg de gemiddelde weekomzet met 6,4 procent naar 804 miljoen euro. Dit lag hoger dan de prognose van 779 miljoen. De Kerstweek 51 in 2017 scoorde de hoogste weekomzet ooit met € 961 miljoen, dit is 8,2 procent hoger dan de Kerstweek vorig jaar.
 
Verdere omzetgroei
Voor 2018 wordt een omzetgroei voor de supermarkten van drie procent verwacht. De prognose is dat de omzet in de fysieke supermarkt met twee procent zal stijgen en de online supermarktomzet met 30 procent. Circa 3,8 procent van de totale supermarktomzet in 2018 zal van online komen (drie procent in 2017).
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs