Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 januari 2018
 

Explosieve groei aantal bedrijven bij GS1 door online verkopen

 
 

Vanwege de toenemende populariteit van online winkelen is het aantal kleine bedrijven dat toetreedt tot GS1 Nederland om te kunnen verkopen op bol.com, Google Shopping en eBay met 100 procent gestegen.

Meer dan 1250 MKB-bedrijven hebben dit jaar gevraagd om GS1 barcodes. Daarmee bereikt GS1 Nederland een mijlpaal: Voor het vierde opeenvolgende jaar ziet GS1 een toename in de aanschaf van kleinere barcodepakketten.
De verkoop van GS1 barcodes stijgt daarmee met 100 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Niet verwonderlijk, aangezien bol.com de meest populaire online marktplaats is voor nieuwe toetreders. Bedrijven verkrijgen bij GS1 een uniek identificatienummer, zodat zij hun producten online kunnen verkopen.
 
Stijging aanschaf barcodes  
Afgelopen jaar is het aantal kleine barcodepakketten vooral onder online retail toegenomen. De GS1 barcode is daarmee in online retail steeds vaker te vinden bij bedrijven vanuit het MKB. Schafte in 2016 nog ruim 500 bedrijven een kleinere barcodepakket aan, het afgelopen jaar groeit dit aantal naar ruim 1250 bedrijven. Bedrijven zijn met barcodes in staat om hun producten breder aan te bieden dan enkel en alleen in hun eigen webshop.
Pieter Maarleveld, directeur GS1 Nederland: "Ik ben blij dat steeds meer kleine bedrijven laten blijken zich bewust te zijn van het belang om de barcode bij het officiële uitgiftepunt aan te schaffen. Niet alleen in de fysieke winkelomgeving, maar ook bij het online verkopen van producten een ‘must’."
 
GS1 barcode steeds vaker een ‘must’
Voor veel online retailers is de GS1 code de norm omdat ze steeds vaker door online verkopers als bol.com, Amazon, eBay, Beslist.nl, Google en Alibaba verplicht GS1 codes te gebruiken.
Maarleveld: "Voor de grote verkoopplatformen als bol.com, Amazon, etc. is de juiste identificering cruciaal. Alleen op die manier zijn ze in staat om producten goed te leveren. En ontstaat er geen verwarring om welk product het gaat en wie verkoopt. Ik roep alle bedrijven daarom op hun goede voorbeeld te volgen."
Elke ondernemer doet er goed aan meteen de officieel geregistreerde barcodenummers te gebruiken. Alleen dan zijn bedrijven verzekerd dat hun producten volgens internationale standaarden uniek geïdentificeerd zijn.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken