Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Strijd om titel Beste Winkels van Nederland weer losgebroken

5 april 2011 - Het startschot voor de zestiende editie van de ING Retail Jaarprijs is officieel gegeven. Vanaf nu kunnen winkelketens én zelfstandige winkeliers weer meedingen naar de hoofd- en deelprijzen. Is uw winkel straks de Beste van Nederland?

In totaal zijn er vier hoofdprijzen: Vakjuryprijs Beste Winkelketen, Vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel, Publieksprijs Beste Winkelketen en de Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel. Net als in voorgaande jaren zal er de komende maanden weer flink door retailers worden gestreden om de gunst van de verschillende jury’s en het publiek. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala op 9 november 2011. 

Vakjuryprijzen (hoofdprijzen)
In deze categorie worden jaarlijks twee hoofdprijzen uitgereikt: Vakjuryprijs Beste Winkelketen en Vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel. Een deskundige en onafhankelijke jury beoordeelt de kandidaten op onderdelen waarop een winkel(keten) zich kan onderscheiden van de concurrentie, zoals strategische beleid, vernieuwingswaarde, klanttevredenheid en winstgevendheid. In 2010 won de Bijenkorf de prijs voor de Beste Winkelketen en Van Tilburg Mode & Sport in Nistelrode de prijs voor de Beste Zelfstandige Winkel. Inschrijven kan van 1 april tot en met 17 juni 2011. 

Publieksprijzen (hoofdprijzen)
In deze categorie worden jaarlijks ook twee hoofdprijzen namens het publiek uitgereikt: Publieksprijs Beste Winkelketen en Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel. Aan de basis staat een van de grootste Shopperonderzoeken van Nederland. Het publiek beoordeelt de winkels online op een aantal aspecten, waaronder Assortiment, Prijs-kwaliteitsverhouding, Service en Deskundig personeel. In 2010 won Paradigit de Publieksprijs Beste Winkelketen met een gemiddeld rapportcijfer van 8,18. Sybilla Buisman Optiek in Boxtel ging er met een gemiddeld rapportcijfer van 8,44 met de Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel vandoor. Zelfstandige winkeliers kunnen zich vanaf 1 april inschrijven. Het publieksonderzoek naar de Beste Winkelketen start op 2 mei. Winkelketens hoeven zich niet in te schrijven, maar dingen automatisch mee naar de prijs als ze door de consument genoemd worden als favoriete winkelketen. Om zoveel mogelijk beoordelingen te krijgen van hun klanten, kunnen zowel zelfstandige winkeliers als winkelketens gebruikmaken van een promotiepakket bestaande uit flyers, posters en banners – te bestellen via de website van de betreffende prijs. 

Deelprijzen
Vanaf 1 april kunnen winkels zich ook inschrijven voor een of meerdere deelprijzen:
Beste Starter en/of De leukste winkel om bij te werkenvan het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Voor de Beste Bricks & Clicks en Beste Innovatie is inschrijving niet mogelijk. De jury selecteert zelf de meest in het oog springende kandidaten. 

Publiciteit en betrokkenheid verzekerd
Winkelformules die meedoen, profiteren van de publiciteit die gepaard gaat met de verkiezing. Mede dankzij mediapartners als De Telegraaf, Radio 538 en RetailTrends en de grootschalige aandacht in overige landelijke, lokale en vakbladen is die publiciteit gegarandeerd. Ook social media, de vernieuwde website van de ING Retail Jaarprijs en de samenwerking tussen de verschillende partners en de Retail Jaarprijs zullen het komende verkiezingsjaar een belangrijke rol gaan spelen bij deze publiciteit.

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Posters

6-04-2011 05:20  |  

Ben benieuwd wie er gaat winnen dit jaar.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.