Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Luxe culinaire bedrijfsevents bewijzen: de economie piekt weer

21 december 2017 - Het gaat bijzonder goed met de Nederlandse economie. Dat stelt Tobias Overgoor, oprichter van Famous Flavours. Diners met exorbitante kosten komen steeds vaker voor. Andere culinaire trends: lokaal en duurzaam eten, mini-hamburgertjes en met producten ‘met een verhaal’.

Met name M&A-kantoren, Private Equity-bedrijven en vastgoedpartijen zouden hun bedrijfsevenementen opsieren met traiteurs waar kosten nog moeite voor gespaard zouden worden.
Overgoor: "Bankiers, verzekeraars en pensioenfondsen lijken zich bewust van het imago dat ze hebben overgehouden aan de financiële crisis. Daardoor lijkt de bancaire sector meer bescheiden geworden te zijn. Advocatenkantoren weten al jaren events te organiseren waaruit blijkt dat ze klasse, inhoud en kwaliteit kunnen combineren." 

Nederlander wil lokaal, duurzaam en met verhaal
Doordat we vaker naar het buitenland gaan en er meer expats in Nederland zijn, ontwikkelen Nederlands een internationalere smaak. "De global cuisine doet zijn intrede. Denk aan de Aziatische en de Zuid-Amerikaanse keuken, die beide trouwens samenkomen in het toonaangevende restaurant Iszakaya."
Hoewel de keuken internationaler wordt, is er ook een stijgende behoefte aan lokaal en duurzaam geproduceerd eten. Overgoor: "Daarbij wordt het steeds belangrijker om te laten zien waar ingrediënten precies vandaan komen. Vertel van welke boer het vlees komt, uit welke streek de groente of uit welke richting de vis. Kortom: eten met een verhaal."
 
Vijf culinaire tips voor de feestdagen
Overgoor geeft tips voor de feestdagen, gebaseerd op de trends die hij waarneemt:
-       Richt u op duurzame producten, het liefst lokaal geproduceerd;
-       Zoek naar producten met een verhaal: weet waar het eten vandaan komt;
-       Jongeren en millennials willen graag minder vlees en meer vegetarisch eten. Dat heeft ook met de ecologische footprint te maken;
-       Jongeren willen streetfood; de ‘gepimpte’ mini-hamburgers is de nieuwe bitterbal;
-       De Aziatische en Zuid-Amerikaanse keuken zijn in trek.
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.