Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
12 december 2017
 

Investeren kunt u leren

 
 

"Ondernemers weten alles over hun product of dienst, maar geld ophalen is een vak apart," aldus ondernemer en investeerder Chris Thomas. Om dit proces te vergemakkelijken ziet hij een grote toekomst voor equity-crowdfunding.

Ook heeft de Brit een aantal tips voor wie op zoek is naar funding. Thomas, die zijn carrière begon als investeringsbankier, weet hoe lastig het is om op het juiste moment de juiste investering op de juiste plek te krijgen: "Deels omdat investeringsrondes offline plaatsvinden en u tig keer hetzelfde verhaal moet pitchen". Om dit proces te digitaliseren en efficiënt, transparant en schaalbaar te maken richtte hij equity-crowdfundplatform Eureeca op.
Als mentor zag Thomas door de jaren heen patronen in de manier waarop ondernemers kapitaalwerving aanpakken en hoe dit invloed heeft op het succes van een bedrijf: "Als u de geheimen weet, kunt u heel succesvol worden". Een aantal tips:

Ga na of u echt nú geld nodig hebt
Als u te snel te veel geld wilt hebben en uitgeeft, krijgt u niet de kans om u voor te bereiden op wanneer er daadwerkelijk geld binnenkomt. Bootstrapping (starten met weinig) helpt u te ontdekken hoe u de waarde van elke euro vergroot.
 
Kies wijs: lening versus aandelen
Het is belangrijk dat u de opties voor kapitaalverwerving en hun voor- en nadelen helder hebt. U wilt bijvoorbeeld geen aandelenfinanciering aanboren als u genoeg hebt aan een lening, en u wilt geen schuld aangaan als u deze niet kunt terugbetalen.

Wanneer gaat u investeringen zoeken?
Onderschat niet de tijd die u moet overbruggen voordat een investeringsronde is afgesloten en het geld op de bank staat. Dat levert stress op, want u wilt uw business staande houden. Zorg daarom voor minstens een jaar speling bij traditionele investeringsrondes en zes tot acht maanden wanneer u via een equity-crowdfundingplatform als Eureeca werkt. De aanvraag rond een marketingcampagne, het aanboren van nieuwe markt of productlancering plannen maakt uw bedrijf ook aantrekkelijker.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken