Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
4 december 2017
 

Retailers geven klantervaring een impuls met IoT

 
 


Winkeliers en retailers zien hun winstgevendheid toenemen door de inzet van IoT in hun organisaties. IoT voor monitoring, onderhoud en locatie gebaseerde services zorgt ook voor een betere klantervaring.

Dit zijn de belangrijkste resultaten uit onderzoek van Aruba. Met IoT kunnen fysieke winkels beter concurreren met online winkels. Zij onderscheiden zich door klanten in de winkel een unieke, gepersonaliseerde ervaring te bieden. Uit het onderzoek blijkt verder dat 79 procent van de retailbedrijven in 2018 IoT-technologie zal inzetten en 77 procent denkt dat deze ontwikkeling hun sector drastisch zal veranderen.

Adoptie IoT
De adoptie van IoT verschilt nog per sector. Volgens het Aruba rapport IoT Today en Tomorrow zijn barcodelezers, mobiele apparatuur en kleine speakers/tv/sound systems in de retail en logistiek momenteel de meest verbonden apparaten.

IoT in de retail
Uit het onderzoek blijkt verder, dat IoT al breed wordt ingezet door retailers. De toepassingen variëren van monitoring en onderhoud (68 procent) tot locatie gebaseerde services (57 procent).De voordelen betere klantervaring (81 procent), betere zichtbaarheid voor organisaties (78 procent) en meer winstgevendheid (74 procent) zijn.De bedreigingen bestaan uit malware (41 procent), spyware (31 procent) en phishing (25 procent).
De voordelen spreken voor zich, maar de inzet van IoT kent ook beveiligingsrisico’s. 84 procent van de ondervraagde organisaties die IoT gebruikt, had te maken met IoT gerelateerde beveiligingsproblemen. Meer dan de helft van de respondenten ziet externe aanvallen dan ook als de grootste drempel voor de toepassing van deze technologie.

Beschermen gebruikersgegevens
Tegelijkertijd is het wel degelijk mogelijk om IoT technologie en gebruikersgegevens te beschermen.  Door hun netwerken met deze oplossing te beveiligen, verkleinen retailers de risico’s en kwetsbaarheden van IoT. Dit is belangrijk omdat de gebruikersgegevens die ze via de winkel of online verzamelen, helpen om klanten beter te begrijpen en gefundeerde besluitvorming vergemakkelijken.
Jon Moger, Senior Director bij Aruba: "De potentie van IoT in de retailsector is enorm. We zien al heel wat voorbeelden die aantonen dat IoT technologie de lat voor klantervaringen en -verwachtingen in winkels hoger legt. Naast voordelen zijn ook de beveiligingsrisico’s inmiddels breed bekend. Maar met de juiste beveiligingsoplossing is de netwerktoegang goed te controleren en verdwijnt het gevaar van ongewenste infiltratie.'.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken