Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 december 2017
 

Betere customer experience belangrijker dan nieuwe inkomstenstromen

 
 

Ccustomer experience is cruciaal binnen de groeistrategie

87 procent van de 300 ondervraagde bedrijven wereldwijd stelt dat e-commerce oplossingen een sterke customer experience moeten kunnen bieden. Hiermee krijgt dit zelfs een hogere prioriteit dan het genereren van nieuw omzet.

88 procent stelt daarnaast dat de customer experience cruciaal is binnen de groeistrategie. Dat toont het onderzoek 'Digitale transformatie en B2B e-commerce rapport 2017-2018', uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Sapio voor Sana Commerce, aan.
Het onderzoek stelt verder dat de vraag van klanten de drijvende kracht is achter de groei van e-commerce in B2B-markten. 75 procent van B2B-bedrijven is door klanten verzocht online te gaan verkopen. Als gevolg hiervan zal een groot deel van B2B-organisaties (76 procent) hun webshops de komende twee jaar gaan upgraden. Dit toont aan de dat de eerste generatie e-commerce oplossingen niet de nodige features heeft om te zorgen voor een sterke en concurrerende customer experience.

72 procent verkoopt in de toekomst alleen online 
De helft van ondervraagden wijst een eigen webshop aan als de belangrijkste toegang tot de markt. 72 procent van bedrijven zal in de toekomst enkel online verkopen, dit onderstreept het belang van e-commerce oplossingen met moderne features en functies om aan de vraag van de hedendaagse klant te voldoen.

M2M, VR en IoT
Organisaties zetten innovatieve technologieën in als onderdeel van de customer experience strategie. Meer dan twee derde zal Machine to Machine (M2M) technologie gebruiken om predictive ordering mogelijk te maken; 68 procent verwacht sales via de mobiele telefoon in te zetten; 67 procent zal Virtual Reality inschakelen voor de personalisatie van de koopervaring; een kwart zal Internet of Things (IoT) inzetten voor automatisering; en 61 procent wil bezorgen met zelfsturende auto's en drones.  

Revolutie in e-commerce 
Volgens Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce, is er een e-commerce revolutie aan de gang. "Met zo veel bedrijven die hun e-commerce oplossingen upgraden naar tweede generatie software - en deze binnen de infrastructuur integreren - is het duidelijk dat er een groeiende focus is op webshops. Deze spelen dan ook een centrale rol in de toekomst van bedrijfsgroei. Bedrijven hebben geïntegreerde oplossingen nodig die rijk zijn aan features en in staat zijn de aanwezige bedrijfsdata te gebruiken om sterke klantbelevingen mogelijk te maken. Zonder de mogelijkheid van een gepersonaliseerde benadering zullen bedrijven een steeds sterkere concurrentiedruk voelen. In binnen- en buitenland."
B2B-bedrijven zijn traditioneel gezien langzaam met het implementeren van nieuwe technologieën. Het onderzoek toont echter aan dat dit niet meer het geval is. Mobiele apps zijn de snelste groeiers. Zeventien procent gebruikt ze momenteel, maar 26 procent van de organisaties verwacht dat ze binnen twee jaar apps zullen gebruiken. Social media wordt ook steeds vaker ingezet. Negentien procent van de bedrijven gebruikte het twee jaar geleden al, en meer dan een kwart denkt social media binnen twee jaar op te zullen nemen in de verkoopmix.

ROI binnen één jaar 
Twee derde van de bedrijven met een e-commerce oplossing zag een return on investment binnen één jaar. En de ROI is merkbaar binnen de gehele organisatie: 22 procent ziet een toename van de omzet, 21 procent ervaart een verbetering van het rendement, en 91 procent ziet een optimalisatie van verkoopprocessen.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Maandagmorgen staat alles op z’n kop! is een no-nonsense managementboek dat je helpt concrete stappen te zetten om je marktkracht te vergroten. Een verademing na al die hypes over Agile, Scrum en Holacracy. Een down-to-earth boek waarmee je als ondernemer bereikt wat je wilt bereiken. Want het is niet zo moeilijk als de goeroes je willen laten geloven: ‘Het geheim zit in jouw besluit om maandagmorgen direct aan de slag te gaan’.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 269.09 -1.84 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
BAM groep ko 3.55  2.9 %
Yatra 4.5  -22.2 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Arcadis 17.88  -5.5 %
Meer beurs