Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
17 november 2017
 

Nieuwe website? Werk aan uw vindbaarheid

 
 

Marketing is de afgelopen decennia door de opkomst van internet ingrijpend veranderd. Een van de meest belangrijke zaken nu is de online presentatie van uw bedrijf. Via dit kanaal wordt uw bedrijf immers door de meeste potentiële klanten gevonden nu.

Maar hoe valt u nu op tussen al die andere bedrijven in uw branche? Joost Nusselder van Decision Tree geeft u tips voor de vindbaarheid van uw bedrijf online.
 
Laat Google uw website ‘snappen’
Nusselder begint zijn verhaal met een uitleg over de toonaangevende rol van Google. "De vindbaarheid geeft aan hoe hoog uw bedrijf scoort in de zoekresultaten van een zoekmachine. Hoe beter de ranking, hoe hoger in de zoekresultaten, hoe meer bezoekers. Google heeft in Europa een leidende functie, met een marktaandeel van ruim 90 procent op zowel desktop, tablet als smartphone. Zorg er dus voor dat de website voorzien is van goede techniek zodat Google de website maximaal kan indexeren. Ook kunt u denken aan de implementatie van microdata. Hoe meer verrijkte data, hoe beter Google de website begrijpt."
 
Vindbaarheid op diverse devices
Zoals eerder al genoemd, spelen diverse apparaten een steeds belangrijkere rol volgens Nusselder: "Intussen heeft 86 procent van de Nederlanders boven de twaalf jaar een smartphone. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat van al het internetgebruik driekwart plaatsvindt op een mobiele telefoon." Nusselder benoemt dat een bedrijf daarom niet meer om mobiel heen kan. "Een website moet optimaal op mobiel werken en snel zijn. Google lanceert binnenkort zelfs de mobile first index, waarbij de zoekresultaten gebaseerd worden op de mobiele versie van de content."
 
Relevante en waardevolle content
En zo belandt Nusselder direct bij nog een belangrijke factor voor de vindbaarheid van een website: de content. "De content is eigenlijk alle informatie op een website. Deze kan bijvoorbeeld bestaan uit
tekst, afbeeldingen, geluid, video of animaties. Google zal een website hoger ranken als de informatie relevant en waardevol is voor de mensen die de website bezoeken. Goede voorbeelden zijn uitgebreide productinformatie of een blog met allerlei ontwikkelingen binnen uw branche."
 
Een spin in het web door linkbuilding
Als laatste wil Nusselder nog een tip meegeven op het gebied van linkbuilding. "Bij linkbuilding plaatsen andere website met een goede reputatie een link naar uw website, waardoor deze hoger rankt in zoekmachines en dus door meer potentiële klanten gevonden wordt. In de beginfase van online marketing bestond linkbuilding uit links op website zoals Startpagina. Nu hecht Google veel meer waarde aan links op websites die relevant zijn, omdat ze bijvoorbeeld binnen dezelfde branche opereren. Linkbuilding dient dus creatiever aangepakt te worden, bijvoorbeeld dor op de radar te komen van influencers in uw branche."
Onthoud bovendien dat het niet alleen belangrijk is dat op de achtergrond technisch alles in orde is voor een goede vindbaarheid door Google, maar dat meer mensen liever een website bezoeken die visueel aantrekkelijk oogt.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken