Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Bespaar kostbare tijd op uw financiële administratie

6 november 2017 - Als gedreven ondernemer wilt u bezig zijn met uw vak en niet met de randzaken van het ondernemen. Door slim gebruik te maken van de moderne technieken in de vorm van cloud software, is het mogelijk de tijd die u in de administratie steekt in te korten.

Wilt u uw concurrenten het nakijken geven, door niet zoals de gemiddelde ondernemer zestien uur en 53 minuten per maand bezig te zijn met uw financiële administratie? Dit kan door gebruik te maken van online boekhoudsoftware. De nieuwste boekhoudsoftware is voorzien van allerlei technische snufjes en daarnaast ingericht door financials met verstand van zaken. Dit geeft u een win-win situatie: u voldoet automatisch aan de boekhoudkundige regels en u bent elke maand sneller klaar met uw boekhouding.
Software-expert Steven van Appwiki geeft u in dit artikel een inkijkje in de snufjes waar het boekhoudpakket van elke gedreven ondernemer zeker over zou moeten beschikken in 2018.

1. Factuur module
Met behulp van een facturatie module heeft u niet alleen prachtig overzicht over al uw concept- en verstuurde facturen, ook kunt u de facturen direct vanuit de software verzenden naar uw klanten.

2.iDEAL integratie 
Door op uw facturen een link op te nemen naar iDEAL biedt u uw klanten betaalgemak en zorgt u er tegelijk voor dat uw facturen sneller betaald worden. Dit scheelt u tijd die u anders wellicht zou moeten besteden aan het nabellen van klanten en versturen van herinneringen.
 
3. Bankafschriften automatisch inladen
Door eenmalig een koppeling van het boekhoudpakket naar uw bank te autoriseren worden uw bankafschriften voortaan automatisch ingeladen in uw boekhoudpakket. Zo kan het afletteren direct beginnen.

4. Bankafschriften automatisch afletteren 
En ook dit afletteren gaat in de moderne softwarepakketten grotendeels automatisch. Het pakket herkent het rekeningnummer van de klant en het factuurbedrag, en matcht deze met het bijgeboekte bedrag. Ook de grootboeken waarop uw betalingen aan crediteuren ingeboekt moeten worden, staan na een keer handmatig instellen standaard klaar voor deze crediteur. Het afletteren van uw bankafschrift gaat zo razendsnel en zal elke maand sneller gaan. Ook is uw boekhouding zo eenvoudiger te delegeren.
 
5. Btw-aangifte module 
Met een geïntegreerde btw-aangifte module worden de posten op de btw-aangifte gevuld terwijl u uw boekhouding doet. Uw verkoopfacturen komen automatisch terecht in de juiste maand voor aangifte; u hoeft dus nooit meer op de site van de Belastingdienst te speuren hoe dit ook al weer zat met de tijdvakken en de factuur- en verstuurdatum van uw verkoopfacturen. 
 
6. Inkoopfacturen automatisch inladen vanuit mail 
De boekhoudsoftware beschikken over een eigen inbox, waarnaar u alle facturen van uw crediteuren automatisch kunt versturen vanuit uw mailbox. De software worden steeds slimmer en herkennen vaak al vele posten op de factuur, zoals de naam van uw crediteur en het bedrag en btw-percentage. Zo is het afletteren van uw bankafschrift voortaan nog sneller klaar.
 
7. Login voor elke gebruiker 
Werkt u met een externe boekhouder of accountant? Met hun eigen login hebben zij direct toegang tot uw boekhouding. U hoeft dus geen stukken meer te mailen (of een nog grotere time saver: te versturen met de post). Een tip die uw externe financials bergen tijd zal schelen en u bergen dure financiële uren: kies externen die ervaring hebben in het boekhoudprogramma waarmee u wilt dat ze werken.
 
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.