Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
20 september 2010
 

Bouwondernemers verwachten impuls door BTW-verlaging

 
 

Per 1 oktober  wordt de BTW op renovatie- en herstelwerkzaamheden gedurende negen maanden verlaagd van negentien procent naar zes procent. Deze tijdelijke verlaging van de BTW zal een impuls zijn voor de bouwsector, zo verwacht 60 procent van de ondernemers in de bouw.

Bovendien is 58 procent van hen er voorstander van om deze beleidsregel ook voor andere (arbeidsintensieve) sectoren te laten gelden, zo blijkt uit een peiling bij het Ondernemerspanel van de Kamer van Koophandel

Steuntje in de rug
Bouwondernemers kunnen een steuntje in de rug gebruiken nu de ontwikkelingen tegenvallen. In het tweede kwartaal leek nog een einde te komen aan de daling van productie en omzet in deze sector. Uit de COEN-meting over het derde kwartaal 2010 blijkt echter dat de bouw opnieuw achterblijft op andere sectoren: scherp dalende omzetten, een krimpend personeelsbestand en sterk teruggelopen orderportefeuilles. 

Historisch dieptepunt
Recent werd ook bekend dat de productie van woningen in de eerste helft van 2010 een historisch dieptepunt heeft bereikt (18.000 woningen; -33 procent ten opzichte van zelfde periode 2009). Sinds 1995 is de woningproductie nog nooit zo laag geweest.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken