Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Houd op vakantie grip op de zaak met een CRM app

11 augustus 2017 - Als ondernemer kan het soms lastig zijn om uw bedrijf los te laten. Zeker wanneer u op vakantie gaat en geen direct zicht heeft op de gang van zaken. Nu het zomer is en de komkommertijd is aangebroken wil u er ook even tussenuit. Maar hoe moet het dan met uw bedrijf? En de klanten? 

Tegenwoordig zijn klanten gewend om altijd snel geholpen te worden. Met een CRM app kunt u de klanten altijd helpen waar u ook bent.
Het bedrijf draait door terwijl u op vakantie bent. Veel ondernemers willen ook op vakantie snel kunnen zien hoe het met de zaak gaat. Een CRM pakket met mobiele applicatie is zeker iets voor u als u hier ook tegenaan loopt. Met behulp van de CRM app houdt uw grip op de zaak en heeft u genoeg tijd over om te blijven genieten van de vakantie.
 
De voordelen van een CRM app
Een CRM app is eigenlijk een kleinere variant van CRM software. U kunt met de applicatie van CRM-systemen op een gebruiksvriendelijke manier blijven werken. Mobiele apps zijn speciaal ontworpen voor mobiele apparaten en doen tegelijkertijd niks af aan het gebruiksgemak van een CRM systeem. In dit artikel vertellen wij over de verschillende functionaliteiten van een CRM app.
 
1. Draag taken over
Optimaal gebruikmaken van de CRM app begint met het overdragen van uw taken. De overdracht gaat eenvoudig in CRM software met een projectbeheer-module. In het systeem kunt u taken toewijzen aan collega’s. Wanneer u een uitleg aan de taken toevoegt weten de collega’s precies wat zij moeten doen. Uw taken blijven zo niet liggen tot na de vakantie. Vervolgens geniet u met een gerust hart van vakantie en hoeft uzelf niet over de kop te werken na terugkomst van de vakantie.
 
2. Regel het klantcontact
In een CRM systeem heeft elke klant een eigen dossier waarin het klantcontact wordt bijgehouden. Zowel uw collega’s als uzelf kunnen in een CRM het klantcontact bijhouden. De informatie is altijd up-to-date omdat de app in verbinding staat met de webbased versie. Wilt u op vakantie toch even checken hoe een gesprek is verlopen? U opent het dossier van de klant en op de tijdlijn ziet u precies wat er is besproken. Bekijk de video als u meer wilt weten over klantgegevens op vakantie.
 
3. Maak en verstuur facturen
U heeft na een periode hard werken de vakantie verdiend, maar de geldstroom moet wel op gang blijven. Net als met het klantcontact is het mogelijk om in het online klantdossier na te gaan of de klanten de facturen hebben betaald. Via de app is het niet mogelijk om de financiën in te zien. Gelukkig hebben veel boekhoudsoftware tegenwoordig een app. Met behulp van zo’n boekhoud app kunt u moeiteloos de omzet, winst- en verliesrekening inzien.
 
4. Houd urenregistratie bij
De CRM app maakt inzichtelijk hoeveel uren collega’s hebben gewerkt in de tijd dat u op vakantie was. Zo heeft u zelfs op vakantie een beeld wat collega’s hebben gedaan. Het verschilt per CRM apps hoe uitgebreid de functie is. Zo wordt niet altijd tot in detail getoond welke werkzaamheden iemand heeft uitgevoerd. Wanneer u precies wilt zien welke werkzaamheden zijn uitgevoerd kunt u gebruikmaken van een urenregistratie app. Deze geven de werkzaamheden gedetailleerder weer.
 
Kies een passende CRM app
De diverse CRM apps verschillen in de hoeveelheid functionaliteiten die ze aanbieden. Bedenk van tevoren welke functionaliteiten u wilt gebruiken. Zo komt u na aanschaf van een CRM systeem niet voor verrassingen te staan. U kunt lekker van de vakantie genieten terwijl de zaken binnen uw bedrijf doorgaan.
 
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.