Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 augustus 2017
 

Drukkerijen hebben het zwaar

 
 

Drukkerijen hebben het de afgelopen jaren erg zwaar. De oorzaak hiervan is de digitaliserende samenleving. Internet speelt een steeds grotere rol waardoor de vraag naar drukwerk drastisch aan het afnemen is. De afgelopen acht jaar zijn er al 875 bedrijven geweest die noodgedwongen moesten stoppen.

De 3585 bedrijven die nu nog over zijn hebben het zwaar. Dit heeft voornamelijk te maken met een overcapaciteit van drukpersen. Deze overcapaciteit is op zich al een probleem, maar daarbij is de digitalisering nog steeds in volle gang. Mensen kopen en lezen steeds meer online, zoals kranten, tijdschriften en boeken. Hierdoor blijven deze grote en snel afschrijvende machines vrijwel ongebruikt staan. Dat stelt Jobopromotions.

Onderscheiden van de rest
Drukkerijen zullen om te overleven nieuwe manieren zien te vinden om zich te kunnen onderscheiden van de rest. Zo zijn er voor de drukkerijen kansen wanneer zij zich ontwikkelen tot nichespeler.  Ze kunnen zich bijvoorbeeld ontwikkelen tot bedrijf dat grafische producten ontwikkeld waar specialistische, voornamelijk technische, kennis voor nodig is. Denk hierbij aan 3D-prints of printed electronics. De verwachting is dat deze markt, ondanks de digitalisering, de aankomende jaren nog wel zal groeien.

Licht aan het einde van de tunnel
Toch ziet niet de toekomst van alle drukkerijen er zo zwaar uit. Bedrukkers van bijvoorbeeld verpakkingen kunnen naar verwachting een mooiere toekomst tegemoet zien. Mensen zullen tenslotte fysieke producten blijven kopen en de verpakking hiervan is het uithangbord van het merk. Daarnaast eisen consumenten ook steeds meer informatie over het product, zoals de herkomst en ingrediënten ervan. Daarnaast hebben kledingdrukkerijen ook nog veel vraag naar hun producten. Dit heeft voornamelijk te maken met de behoefte aan gepersonaliseerde werkkleding, sportkleding en andere soorten bedrukte kleding.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken